Leones komt met de schrik vrij

Columbia 1 (zon)

2e klasse G

14 april 2024 14:00

T. Eijkelkamp

Sportpark De Winkewijert
Winkewijertlaan 80
7334CM
APELDOORN
tel. 055-5330820

In de uitwedstrijd tegen Columbia in Apeldoorn heeft Leones een moeilijke overwinning geboekt. Columbia, dat nu officieel is gedegradeerd, maakte het de Leeuwenaren meer dan lastig en pas in de slotfase van de wedstrijd wist Leones de zege veilig te stellen.

Leones is al weken op zoek naar de juiste opstelling, waar in het begin van het seizoen het spel goed was, is het na de winterstop door blessures steeds weer zoeken naar de balans, met name in de voorhoede en op het middenveld. Tegen Columbia speelde Leones weer met veel inzet maar in de opbouw werden vaak verkeerde keuzes gemaakt waardoor er veel balverlies geleden werd. Het moeilijk bespeelbare veld hielp daar ook niet bij. Leones begon de wedstrijd goed en kreeg na een hl goede aanval over veel schijven de eerste grote kans, maar de op lage voorzet van Jef van Hoeve kwam Bram Kooijmans net een teenlengte tekort om de bal binnen te tikken. Het duurde 25 minuten voordat Columbia de eerste maal gevaarlijk werd met een schot tussen de palen, maar Jules Feelders wist het schot goed te pakken. Nadat spits Tom Bello eerste een schot gestopt zag worden was het even later wel raak toen hij goed voorbereidend werk van Furkan Aksoy doeltreffend afrondde. Columbia zette vlak voor rust een offensief in waarbij Leones tweemaal gevaarlijk counterde maar daarbij beide malen onterecht wegens buitenspel werden teruggefloten omdat de speler die buitenspel zou staan niet aan het spel deelnam. Nadat Columbia een aantal gevaarlijke corners afleverde sloeg de vlam nog even in de pan na weer een onbesuisde actie op Bram Kooijmans die het de hele wedstrijd aan de stok had met de linksback van Columbia. Nadat een verdediger van Columbia nog geluk had dat een trap uit frustratie op de enkels van Tom Bello slechts geel opleverde kwam het rustsignaal net op tijd zodat de gemoederen weer wat konden bedaren.

De tweede helft verliep verder zonder incidenten. Columbia kwam sterk uit de kleedkamer en de eerste 10 minuten kwam Leones nauwelijks van eigen helft af. Na 10 minuten kwam Columbia op gelijke hoogte. Ssaied Smakolli schoot vrij ongevaarlijk de bal op het doel, maar doordat verdediger Job Gielen de bal op het hobbelige veld totaal verkeerd raakte caramboleerde deze over de kansloze Jules Feelders in de touwen. Niet lang daarna gebeurde hetzelfde bij Floris Florussen. Nu kwam de bal terecht bij een aanvaller van Columbia die vervolgens de vrije kans op de  paal schoot. Het spel ging nu op en neer. Met een paar wissels probeerde coach John Laponder het naderende puntverlies af te wenden en daar slaagde hij in. Met nog 10 minuten te spelen kopte de in de rust ingevallen Daniël van Leest een corner van Bram Kooijmans hard binnen en even later was de, een kwartier voor tijd, ingevallen Joshua Lopez Cuijten doeltreffend en werd een 1-3 overwinning geboekt.

Na opnieuw een moeilijke wedstrijd tegen een laagvlieger is Leones nu weer opgeklommen naar de 7e plaats maar heeft het maar 2 punten meer dan de nummer 9 die nacompetitie moet gaan spelen. De afstand naar de nummer 3, die hoogst waarschijnlijk recht geeft op deelname aan de nacompetitie voor promotie bedraagt 5 punten met nog 5 wedstrijden te spelen.  Zondag speelt Leones om 14.00 uur tegen Markelo dat 5 staat met 1 punt en een wedstrijd meer gespeeld dan de Leeuwenaren.