Waarom De Verschilmaker

s.v. Leones gaat het verschil maken

Het is duidelijk dat s.v. Leones een belangrijk stap heeft gemaakt en vastberaden is om de uitdagingen met betrekking tot vrijwilligerswerk en gedrag aan te pakken. Tijdens de Algemene Ledenvergadering hebben de leden unaniem besloten om deze uitdagingen aan te pakken. Die laat zien dat de leden volledig achter dit initiatief staan.

We gaan voor een 'één voor allen en allen voor één' cultuur. Vrijwilligerswerk en sportief gedrag staan hierbij centraal. Zo verminderen we de afhankelijkheid van een klein aantal vrijwilligers en laten we zien dat s.v. Leones een sociale vereniging is. We gaan sportief gedrag stimuleren wat bijdraagt aan een betrokken en respectvolle verenigingscultuur.

We gaan voor de route die ertoe leidt dat we allemaal het verschil gaan maken.

Logo_clubkleuren.png

s.v. Leones gelooft dat deze aanpak leidt tot een duurzame en sociale vereniging waar leden de mogelijkheid krijgen om het beste uit zichzelf te halen en bij te dragen aan het gemeenschappelijke doel. De leden inspireren, motiveren en ondersteunen elkaar en creëren een vereniging waar iedereen zich gewaardeerd en welkom voelt.

Dit bevordert niet alleen de persoonlijke groei van de leden, maar draagt ook bij aan een bloeiende, sociale en inclusieve vereniging.

Samen maken we het verschil!

KLIK HIER VOOR DE BROCHURE

De Verschilmaker Route

s.v. Leones en De Verschilmaker bundelen hun krachten en richten zich op twee belangrijke pijlers.

Vrijwilligers

Een van de twee pijlers is het professionaliseren van ons vrijwilligersbeleid. De werkgroep heeft grondig onderzocht hoe we vrijwilligers kunnen aantrekken, behouden en inspireren. Voor het werven van voldoende vrijwilligers om het noodzakelijke werk gerealiseerd te krijgen heeft de Algemene Leden Vergadering het voorstel van de werkgroep overgenomen. Alle leden gaan jaarlijks 6 uur vrijwilligerswerk verrichten. Voor leden tot en met JO-16 worden deze uren door één van de ouders overgenomen. We streven ernaar dat iedereen zelf kan beslissen wanneer en welk vrijwilligerswerk ze willen doen. Uitgangspunt is dat we rekening houden met wat onze vereniging nodig heeft en wat voor de vrijwilliger haalbaar is.

Gedrag

Naast het optimaliseren van ons vrijwilligersbeleid, heeft s.v. Leones het doel om een hechte en sociale vereniging te blijven. Een vereniging waarin iedereen zich welkom voelt en sportief gedraagt.

Om dit te verwezenlijken, gaan we op een leuke en positieve wijze sportieve gedragingen en leuke acties aan moedigen. Dit gedrag van het individu of het team zetten we in het zonnetje. Misschien wordt jouw team of jijzelf wel De Verschilmaker van de maand. Goede voorbeelden doet volgen. Gezamenlijk creëren we een positieve sfeer waar iedereen zich prettig voelt.

Klik op het logo van De Verschilmaker voor meer info
Logo.png