Gedragsbeleid

Teamovereenkomst en waarderingssysteem

Maar er is meer. Voor wat hoort wat, dus wil s.v. Leones haar leden de waardering geven die zij verdienen voor het getoonde sportieve gedrag. Als een team de teamovereenkomst ondertekent, staat hier een waardering tegenover: het team ontvangt een startbudget aan Verschilmakertjes. Hoeveel startbudget het team krijgt, hangt af van de categorie waarin een team wordt ingedeeld.

Boven op het startbudget ontvangt ieder team voor elke maand dat het zich aan de afspraken houdt extra Verschilmakertjes. Houd er ook rekening mee dat wanneer de afspraken niet worden nagekomen er Verschilmakertjes moeten worden ingeleverd. Alleen zo houden we elkaar scherp. Wij zien het als een gezonde competitie waar iedereen het maximaal aantal Verschilmakertjes kan scoren.

Er zijn twee niveaus:

• Niveau 1 bestaat uit teams die 8 tegen 8 spelen
  • Niveau 2 bestaat uit teams die 11 tegen 11 spelen.

Niveau 1

Teams spelen 8 tegen 8

Niveau 2

Teams spelen 11 tegen 11

Start bij ondertekening Team Overeenkomst

30 Verschilmakertjes

50 Verschilmakertjes

Maandelijkse beloning bij goed gedrag

3 Verschilmakertjes

5 Verschilmakertjes

Max.beloning per team

60 Verschilmakertjes

100 Verschilmakertjes

Waarderingssysteem van De Verschilmaker voor s.v. Leones

Welkom bij het Waarderingssysteem van De Verschilmaker voor s.v. Leones! Dit systeem is ontworpen om teams te stimuleren om zich te houden aan de gemaakte afspraken in de teamovereenkomst, en daarmee bij te dragen aan een positieve en sportieve sfeer binnen onze vereniging.

Gedragswaardering

1. Kleedkamers schoon achtergelaten
  • Dagelijks wordt er gecontroleerd of de kleedkamers schoon zijn achtergelaten.
  • Teams worden beoordeeld op hun verantwoordelijkheid en zorg voor de gedeelde faciliteiten.

Verschilmakertjes:
Inname Verschilmakertjes wanneer kleedkamers niet schoon worden achtergelaten:

• -/- 1 voor teams 8 tegen 8.
  • -/- 2 voor teams 11 tegen 11.

1. Goals na gebruik netjes teruggeplaatsen
  • Dagelijks wordt er gecheckt of de goals netjes van de velden zijn gehaald.
  • Teams worden beoordeeld op hun betrokkenheid bij het onderhoud van het speelveld.

Verschilmakertjes:
Inname Verschilmakertjes wanneer goals niet van de velden worden gehaald:

• -/- 1 voor teams 8 tegen 8.
  • -/- 2 voor teams 11 tegen 11.

1. Sportief Verlopen Wedstrijden
  • Geen uitzonderlijke rode kaarten, extreme bejegeningen naar scheidsrechter, tegenstander of medespelers.
  • Teams worden beoordeeld op fair play en sportiviteit tijdens wedstrijden.

Verschilmakertjes:
  Inname Verschilmakertjes wanneer wedstrijd niet sportief verloopt:

• -/- 3 voor teams 8 tegen 8.
  • -/- 5 voor teams 11 tegen 11.

Overige Aspecten

Naast deze specifieke beoordelingscriteria houden we ook andere zaken in het oog die bijdragen aan een sportieve en respectvolle omgeving binnen Leones. Dit omvat gedrag naar elkaar toe, respect voor de accommodatie en andere factoren die onze vereniging positief definiëren.

Waarderingen

Teams die consistent positief scoren in het waarderingssysteem verdienen de welbekende "Verschilmakertjes". Wanneer een team de kleedkamer niet opruimt, worden dus Verschilmakertjes in mindering genomen volgens de bovengenoemde criteria.

Het bestuur geeft hiermee een signaal af dat sportief gedrag en vrijwilligerswerk belangrijke pijlers zijn om ook in de toekomst een sportieve en plezierige vereniging te blijven.

We rekenen op jullie inzet om deze initiatieven tot een succes te maken.

Aan het begin van het seizoen zal jullie team fysiek geïnformeerd worden over de spelregels van het waarderingssysteem. Dit moment is ook bedoeld om de Teamovereenkomst te ondertekenen.