Maas en Waalse derby Beuningse Boys – Leones eindigt onbeslist

6641TZ
BEUNINGEN GLD
tel. 024-6772270

In de Maas en Waalse derby in Beuningen tussen de plaatselijke Boys en Leones is geen winnaar gekomen. Beuningse Boys was na een wat moeizame start van de competitie op 2 punten genaderd. De derby werd anders dan het weer niet onstuimig.

Het eerste kwartier van de wedstrijd leken beide ploegen elkaar een beetje af te tasten, daar na kwam er wat meer leven in de derby. Het eerste schot van de wedstrijd binnen de palen was er na een kwartier en kwam van een Leones voet, maar bracht de Beuningse Boys doelman niet in problemen. Na ruim 20 minuten kwam  Beuningse Boys op voorsprong toen Daan Richter, na een goede aanval, de bal in het vijandelijke doel deed belanden waarbij de defensie van Leones zicht te gemakkelijk weg liet zetten. De vreugde van de voorsprong was echter snel over want binnen 2 minuten stond het alweer gelijk toen een voorzet in eigen doel werd gewerkt. Leones was nu de iets sterkere ploeg en voetballend zeker de meerdere van Beuningse Boys dat echter door inzet veel compenseerde. Nog voor rust kreeg Leones een grote kans via Tom Bello, maar na een goede actie was zijn inzet recht op de keeper. Ook claimde Leones een penalty toen een verdediger van Beuningse Boys de bal met de hand beroerde in de 16 meter.

Na rust kwam Leones sterker uit de kleedkamer en drong meer aan zonder echt tot grote kansen te komen. De beste kans was er voor opnieuw Tom Bello die zich goed vrij draaide met de bal in de voet en gericht inschoot, maar een uitstekende redding van de Beuningse Boys leverde slechts een corner op. Tegen het eind van de wedstrijd werd Beuningse Boys nog dreigend maar met een paar reddingen en goed uitkomen van doelman Jules Feelders zorgde er voor dat de eindstand van 1-1 op het nieuwe scorebord van  Beuningse Boys kwam te staan.

Leones blijft nog steeds op de 6e plaats staan, terwijl Beuningse Boys is afgezakt naar de 9e plaats die nacompetitie inhoudt. Toch is de voorsprong van Leones op Beuningse Boys slechts 2 punten en staan Vorden en Trekvogels daar nog tussen. Leones is de week na Pasen vrij en heeft zodoende een week extra om de geblesseerden misschien terug te laten keren. Het speelt op 14 april in Apeldoorn tegen hekkensluiter Columbia om 14.00 uur.