Leones verliest aansluiting met top ranglijst

Sc Westervoort 1 (zon)

2e klasse G

25 februari 2024 14:00

O. Schoonderwoerd

Sportpark Het Zijvond
De Peel 6
6658DJ
BENEDEN-LEEUWEN
tel. 0487-591940

Leones is het goede voetbal van voor de winterstop helemaal kwijt. Uit de 4 wedstrijden na de winterstop werd slecht 1 schamelpuntje behaald en de laatste 3 wedstrijden gingen allemaal verloren. Ook de thuiswedstrijd tegen SC Westervoort liep uit op een deceptie.

Leones startte de wedstijd in een 3-4-3 opstelling tegen SC Westervoort  dat met 2 spitsen speelt. In de eerste helft gingen beide teams redelijk gelijk op en leek het overwicht iets naar Leones kant toe te hellen. Aanvallend had Leones niet veel in de melk te brokkelen. Teveel spelers lijken last te hebben van een vormdip waardoor er nauwelijks kansen kwamen. Toch leek Leones na een kopbal uit een corner door Floris Florussen op voorsprong te komen, maar volgens de scheidsrechter werd de bal nog voor de lijn weggehaald, terwijl de Leeuwenaren daar anders over dachten.  SC Westervoort was aanvallend iets gevaarlijker maar de kopsterke defensie bleef het eerste half uur overeind. Na een half uur viel de 0-1 toen Mounir Amezrine rand 16 meter te vrij werd gelaten en de bal met een goed schot binnenschoot. Leones dat in het “nieuwe” systeem wat onwennig speelde probeerde met wat omzettingen meer balans in het spel te krijgen, maar slaagde daar in de eerste helft niet in.

Na rust werd overgeschakeld naar het vertrouwde 3-3-4 systeem waardoor het spel wel dreigender werd maar grote kansen bleven uit. De beste kansen waren nog voor SC Westervoort maar met enkele goede reddingen hield Jules Feelders zijn team in de race, maar daar maakten ze geen gebruik van. Zo eindigde een teleurstellende wedstrijd in een 0-1 verlies.

De achterstand met de kop bedraagt nu 9 punten en door de versterkte degradatieregeling moeten de Leeuwenaren zelfs achterom kijken om niet bij de onderste 5 te eindigen want dat verschil is nog maar 4 punten. Zondag wacht de zware uitwedstrijd in Didam tegen DVC’26, de nr. 2 in de competitie. De wedstrijd begint om 14.00 uur.