Leones krijgt lesje effectiviteit van Vorden

Vorden 1 (zon)

2e klasse G

17 maart 2024 14:00

H.T. Reintjes

Sportpark Het Zijvond
De Peel 6
6658DJ
BENEDEN-LEEUWEN
tel. 0487-591940

In de thuiswedstrijd tegen Vorden heeft Leones een harde les gekregen in effectiviteit. De gasten profiteerden optimaal van foutjes en misverstanden bij Leones en konden zo 3 punten en 4 doelpunten aan hun totaal toevoegen. Terwijl Leones nu serieus achterom moet kijken om niet in de nacompetitie voor degradatie terecht te komen, want de achtervolgers naderen met rasse schreden.

Leones opende sterk en kreeg de eerste kans al binnen een paar minuten. De voorzet vanaf rechts werd door Joshua Lopez Cuijten maar net naast gekopt. Nadat er nog een paar kansjes werden gemist was het Vorden dat bij de eerste kans wel scoorde, Een vrije trap die hoog de 16 meter in werd geschoten werd door de defensie en de doelman niet goed ingeschat waardoor Gijs van der Veen raak kon koppen. Na 20 minuten was er een zeer goede kans voor Cas van der Wal maar zijn inzet na een goede actie over rechts van Bram Kooijmans werd rakelings overgewerkt. Vorden profiteerde optimaal van balverlies waardoor het kon counteren en de rest verdediging van Leones er niet was. Sander Visschers vertrok van eigen helft en rondde alleen voor Jules Feelders bekwaam af. En zo stond net 0-2 waarbij Leones meer dan een handvol kansen niet benutte en Vorden 100% effectief was. Nog voor rust kwam Vorden, gesteund door de voorsprong, meer aan voetballen toe en leek het zelfs nog verder uit te lopen. Maar een goede redding van Jules Feelders en de lat hielden Leones nog enigszins in de race.

Na rust was de wedstrijd meer in evenwicht. Vorden voetbalde gemakkelijker en Leones probeerde door meer en meer aanvallende intenties te tonen de aansluiting te zoeken. Maar het tegendeel gebeurde. Na een voorzet van rechts kon Gijs van der Veen binnenkoppen zonder dat er enige druk op de bal was van Leones zijde. Met een 0-3 achterstand ging Leones achterin 1 op 1 spelen waarbij het dan belangrijk is de restverdediging bij de aanvallen op orde te houden, maar die was ook bij de 0-4 niet op orde. Net als voor rust kon Vorden counteren na balverlies bij Leones en opnieuw was het Sander Visschers die profiteerde. Ondanks pogingen van Leones slaagde het er niet in om tot scoren te komen en Vorden koesterde de 0-4 voorsprong die met gejuich werd begroet na het eindsignaal.

Na dit nieuwe verlies komt de streep van de nacompetitie akelig dichtbij. Leones staat nog 6e maar de voorsprong op de nummers 9 en 10, die nacompetitie betekenen, bedraagt nog maar 3 punten. Zondag volgt de uitderby bij Beuningse Boys en is een resultaat hard nodig. De wedstrijd in Beuningen start om 14.00 uur.