Solide zege Leones

6658DJ
BENEDEN-LEEUWEN
tel. 0487-591940

De laatste zege in de competitie dateerde alweer van 3 december vorig jaar, maar in de thuiswedstrijd tegen Schalkhaar wisten de Leeuwenaren weer eens 3 punten aan hun totaal toe te voegen.

De wedstrijd kwam wat moeilijk op gang en het duurde een kwartier voordat de eerste goede kans te noteren viel. Na goed voorbereidend werk van Bram Kooijmans schoot Joshua Lopez Cuijten vanuit kansrijke positie in de handen van de doelman van Schalkhaar. De wedstrijd speelde zich in een vrij laag tempo af en bracht weinig opwinding. Tegenvaller voor Leones was de blessure in de eerste helft van Haitam Chibane die vervangen werd door Ilias el Hammouti. Deze zou vervolgens in de loop van de 2e helft ook geblesseerd uitvallen. De grootste kans was er vlak voor rust voor Jaap Jansen, maar hij werkte de bal die hij plots in bezit kreeg, over.

Leones kwam goed uit de kleedkamer en kreeg via Joshua Lopez Cuijten al snel een goede kans na een fout in de defensie van Schalkhaar, maar zag zijn inzet gestopt worden door de doelman. Even later schoot hij een kans op een verdediger. Een goed geplaatst schot van Cas v.d. Wal was nog een prooi voor de Schalkhaar doelman maar die was even later kansloos bij een inzet van Bram Kooijmans. Na deze treffer ging Leones gemakkelijker voetballen en liep al snel verder uit naar 2-0. Na een goede aanval over rechts wist Furkan Oksay de bal te bezorgen bij Joshua Lopez Cuijten die nu wel doeltreffend uit wist te halen. Tegen de aanvalsdrift van Leones wist Schalkaar in de 2e helft weinig tegenover te stellen. In de laatste minuut van de blessuretijd wist Floris Florussen met een katachtige redding de bal nog op de lijn te keren. Zijn vader en oud doelman Theo Florussen redde in zijn tijd ook wel eens op deze manier, maar hij was keeper. Floris moest echter met rood vertrekken en de toegekende penalty werd vervolgens ingeschoten door David Kopman voor de  2-1. Vlak hierna was het einde wedstrijd en konden 3 punten worden bijgeschreven.

Leones blijft 6e maar zag de achterstand op de kop wel teruglopen door puntverlies van de ploegen bovenin. Zondag a.s. volgt weer een thuiswedstrijd, dan komt Vorden dat 10e staat om 14.00 uur op bezoek.