Leones herstelt zich prima maar weet niet te winnen

DVC '26 1 (zon)

2e klasse G

3 maart 2024 14:00

L.A. Verhart

Sportpark De Nevelhorst
Vincwijcweg 12
6941RG
DIDAM
tel. 0316-221919

In de wedstrijd bij de nummer 2 DVC’26 heeft Leones zich goed herstelt van een aantal mindere wedstrijden na de winterstop. In een wedstrijd tegen een ploeg die zich bedient van veel kleine vervelende overtredinkjes speelde Leones weer prima voetbal in een hoog tempo. In de 2e helft kreeg de ploeg een numeriek overwicht maar kwam toch niet verder dan een gelijkspel.

In de eerste helft startte Leones goed en probeerde het de opbouw van DVC’26 al vroeg te storen. Toch kregen de gastheren de eerste grote kans toen na een corner de bal niet door de Leones defensie kon worden weggewerkt en Jules Feelders met een katachtige reactie de van dichtbij ingeschoten bal wist te keren. Even later kwam Leones op voorsprong toen Bram Kooijmans de bal kreeg uit de rebound, nadat Haitam Chibane na een mooie actie op de keeper stuitte en hij de bal in een verlaten doel kon schuiven. Na een half uur spelen kwam DVC’26 op gelijke hoogte toen Wesley Mortier een toegekende penalty binnen schoot. Op slag van rust ging Jaap Jansen alleen op de DVC’26 doelman af maar in plaats van de bal af te schuiven op de meelopende Bram Kooijmans schoot hij de bal op de goed uitkomende doelman.

Na 10 minuten in de 2e helft kreeg een speler van DVC’26 rood na een veel te harde overtreding op Job Gielen waarbij de goed leidende scheidsrechter Verhart zonder aarzelen de kaart trok. Na een blessure behandeling van een aantal minuten en na een hand en excuses van de boosdoener, kon Job Gielen nog even verder, maar moest even later toch worden vervangen door Daniël van Leest. Met een numerieke meerderheid drukte Leones DVC’26 op eigen helft vast, maar moest alert blijven op counters van DVC’26. Leones kreeg richt einde van de wedstrijd de mogelijkheid de volle drie punten mee te nemen. Het claimde na een handsbal van een speler van DVC’26 een penalty en zag een doelpunt vanwege vermeend buitenspel afgekeurd worden. Ook de DVC’26 doelman bleek een sta in de weg door een aantal prima reddingen.

Doordat de ploegen boven Leones in de ranglijst ook niet verder kwamen als maximaal een gelijkspel blijven de Leeuwenaren op de 6e plaats staan met een achterstand van 9 punten. Zondag speelt Leones thuis tegen Schalkhaar om 14.00 uur.