Opnieuw verlies Leones tegen laagvlieger

6902PA
ZEVENAAR
tel. 0316-524367

Voor de 2e week op rij heeft Leones een nederlaag geleden tegen een laagvlieger uit de competitie. Ditmaal slaagde het er niet in om de punten uit Zevenaar mee te nemen na de wedstrijd tegen DCS. In 2 wedstrijden is de achterstand nu opgelopen van 1 tot 6 punten met de koploper.

De wedstrijd werd gespeeld in een sfeer die terug deed denken aan de coronaperiode. Er was nauwelijks publiek afgekomen op deze wedstrijd waarbij ongeveer net zo veel supporters voor Leones waren gekomen als voor DCS, voor alle twee een handje vol. Na de winterstop kampt Leones met wat blessure gevallen waardoor het net de cruciale spelers miste op de positie die belangrijk zijn om hun aanvallend spel uit de eerste helft van de competitie op de mat te leggen. Daarbij lijken een aantal spelers niet de vorm van voor de winterstop te hebben en dan krijg je een wedstrijd zoals vooral in de eerste helft te zien was, veel foute passes en weinig kansen. DCS leek zelfs een licht veldoverwicht te hebben, maar wist dat ook niet in kansen om te zetten, dus ook voor de paar supporters was er niet veel te beleven.

In de 2e helft bracht trainer John Laponder, de van een blessure herstelde Laurens van Dreumel als spits in het veld waardoor het iets gemakkelijker werd de aanval op te zetten omdat hij in staat is de bal vast te houden in de aanval waardoor zijn medespelers bij kunnen sluiten. In het eerste half uur na rust leverde dat een veel beter spelbeeld op en was Leones duidelijk de bovenliggende ploeg en kreeg het een paar goede kansen, maar gescoord werd er niet. Richting einde  van de wedstrijd kwam DCS enigszins tegen de verhouding in op voorsprong toen invaller Mats Bosma optimaal profiteerde van weifelend ingrijpen van de Leones defensie. Hierna wisselde Leones aanvallend en probeerde met veel druk vooruit de gelijkmaker te forceren, maar het massaal verdedigend DCS wist de overwinning over de streep te trekken.

Na deze 2e tegenvaller in 2 weken tijd is Leones nu “vrij” tot 25 februari als de thuiswedstrijd tegen sc Westervoort wordt gespeeld. Op zondag 18 februari is er om 12.00 uur een oefenwedstrijd tegen Woezik op het eigen sportpark.