Leones onderuit in de derby van Maas en Waal

6658DJ
BENEDEN-LEEUWEN
tel. 0487-591940

9 Wedstrijden achtereen was Leones ongeslagen voor de competitie, maar uitgerekend in de wedstrijd die je niet mag verliezen, die tegen DIO’30, ging Leones onderuit. Extra zuur is de nederlaag omdat DIO’30 de hekkensluiter in de competitie was.

In de eerste helft was het spel aardig in evenwicht. Beide teams kwamen gevaarlijk voor het doel van de tegenstander, maar het was Leones dat het meest effectief was. Leones had al vroeg de pech dat het Jaap Jansen geblesseerd uit zag vallen. Na een goede diepe pass van Job Gielen ging Haitam Chibane vrij op het doel af, omspeelde de doelman, maar zag een verdediger nog tijdig ingrijpen. Uit de corner die bij de 2e paal werd neergelegd, wist Daniël van Leest fraai raak te koppen. Leones werd door een fanatiek spelend DIO’30 sterk onder druk gezet en verspeelde te vaak de bal. Vlak voor rust leek DIO’30 op gelijke hoogte te komen, maar vrij voor doelman Jules Feelders wist deze uitstekend te redden. Nog voor rust liep Leones uit naar 2-0. Haitam Chibane draaide zich in de 16 meter uitstekend vrij en schoot de bal fraai binnen.

Na de rust leek er voor Leones geen vuiltje aan de lucht met een 2-0 voorsprong, maar DIO’30 troefde Leones op felheid af. Leones kwam zeer moeilijk aan de opbouw toe en moest de aansluitingstreffer al snel toestaan toen uit een vrije trap de bal door Tijmen van Doorn prima werd binnengekopt. Na 20 minuten spelen werd het 2-2 toen Dani Bloemberg de bal uit een corner raak kopte. En waar Leones na een halve wedstrijd op rozen leek te zitten was het na rust al snel gelijk. Leones wist niet echt veel te creëren. DIO’30 wist met opportunistisch spel  Leones terug te dringen. Leones wisselde aanvallend om de overwinning als nog te forceren, maar het was DIO’30 dat de 2-3 scoorde toen een penalty raak werd geschoten door Bram Oosterbroek. Leones gooide de laatste minuten alle schroom van zich af. De verre ingooi van Daniël v. Leest en de verschillende corners die het kreeg zorgden voor gevaar maar niet tot doelpunten. In de allerlaatste minuut van de extra tijd leek Leones toch nog een punt over te houden aan deze derby maar de bal die vanuit de rebound werd raak geschoten werd op aangeven van de grensrechter van DIO’30 uiterst dubieus afgekeurd wegens buitenspel waardoor de grensrechter als matchwinnaar bestempeld kon worden.

Leones bleef zo met lege handen achter en een sportpark waar de bezoekers helaas zeer veel plastic bekers op de grond achterlieten. Het feest in de kantine was er echter niet minder om. Leones stat nu 4 punten achter op koploper DVC’26 dat ook de eerste periode binnen haalde. DIO30 steeg 2 plaatsen maar is nog lang niet uit de degradatiezorgen. Zondag gaat Leones op bezoek bij een ander laagvlieger, DCS in Zevenaar waar de wedstrijd om 14.30 uur begint.