Leones doet zichzelf tekort met punt tegen Best Vooruit

1e klasse C

31 maart 2019 14:00

Onbekend

Afgelopen zondag heeft het eerste elftal van Leones in de slotfase een overwinning uit handen gegeven tegen de ploeg van Best Vooruit. Ondanks een vlugge achterstand wisten de heren uit Lauwe een voorsprong op te bouwen, maar na een snelle uitval werd deze omgezet in een gelijkspel.

Na een kwartier spelen kwam de uitploeg al tegen de verhouding in op voorspong. Robin Buiks wist de bal na een prachtige pass van Ronald de Koning beheerst achter goalie Noud Koppers te werken. Leones liet het er niet bij zitten en ging aanvallen, en al vrij snel na de openingstreffer was daar het eerste grote gevaar van de thuisploeg. Na een voorzet van Dylan van de Ven was het de paal die nog redding bood op een poging van buitenspeler Bram Kooijmans. Niet veel later werd dan toch de gelijkmaker binnen gewerkt. Bram Kooijmans scoorde met werkelijk een prachtige volley de 1-1, de keeper van de ploeg uit Best was volstrekt kansloos op het snoeiharde schot. Verder bleef Leones de overhand hebben, maar tot verdere pogingen kwam het niet.

Ook in het eerste deel van de tweede helft werd er weinig gecreëerd. De thuisploeg wist echter na een ruim uur spelen wel het degelijke veldspel te belonen met een treffer. Spits Stefan de Jong kreeg de bal na een scrimmage voor zijn voeten, en schoot genadeloos binnen. Leones leek de wedstrijd dan ook te eindigen met een voorsprong, maar dat bleek een illusie. Een paar minuten voor het eindsignaal wist Tom Kastelijn met een bekeken kopbal de Leeuwense defensie te verschalken, waardoor de ploeg van trainer Martijn Bartels met een gelijkspel de wedstrijd eindigde. Eindstand 2-2.

Volgende week speelt Leones weer tegen Best Vooruit, maar dan in het altijd gezellige Brabant. In Best wordt om 14:30 afgetrapt.