Leones blij met eerste punt

Juliana '31 (zon)

23 september 2018 14:00

Onbekend

De kennismaking met de 1e klasse is voor Leones begonnen met een gewonnen punt tegen Juliana’31 uit Malden. In de thuiswedstrijd waren de gasten duidelijk de bovenliggende partij maar wist Leones toch een punt uit het vuur te slepen. Leones speelt dit jaar in de 1e klasse C Zuid. De meeste tegenstanders zijn onbekend, wat het wel aantrekkelijk maakt.

In de thuiswedstrijd tegen de 1e tegenstander Juliana’31, dat vorig seizoen nog in de hoofdklasse acteerde, had Leones in de 1e helft weinig in te brengen. Juliana’31 speelde net een versnelling hoger en zette Leones continu onder druk en wist door snel druk te zetten de opbouw bij Leones er helemaal uit te halen. Het is dat de voorwaartsen van Juliana’31 het vizier niet scherp hadden en als de bal wel tussen de palen ging, doelman John Verweij een sta in de weg was met een aantal goede reddingen. Leones werd slechts sporadisch gevaarlijk en dan alleen nog uit de standaard sitiuaties.

In de 2e helft begon Leones voortvarend. Binnen de minuut had de nieuwe spits Stefan de Jong, afkomstig van de tegenstander Juliana’31, de bal al in het vijandelijke doel liggen, maar werd afgekeurd vanwege buitenspel. Juliana’31 ging weer verder waar het gebleven was  maar het was Leones dat als eerste mocht juichen. Na een minuut of 10 kreeg Leones op 25 meter een vrije trap. Deze werd door Bram Kooijmans strak in de kruising binnen  geschoten. Juliana’31 leek even van slag en Leones kreeg nog een paar kansjes via Stefan de Jong en Bram Kooijmans. Juliana’31 wist weer een aantal kansen te missen en met een aantal uitstekende reddingen hield John Verweij zijn ploeg in de race. Toch kwamen de gasten op gelijke hoogte en ook nog een 1-2 voorsprong. Beide doelpunten vielen uit een voorzet vanaf rechts die goed werd binnen gekopt.

In de laatste minuut van de reguliere speeltijd kwam Leones toch nog langszij toen Bram Kooijmans opnieuw een vrije trap vanaf 25 meter binnenschoot. Ditmaal schoof hij de bal laag langs de muur onhoudbaar binnen. In het slotoffensief van Juliana’31 leken ze nog op voorspong te komen maar een boogbal over John Verweij heen werd door hem met de vingertoppen en de paal onschadelijk gemaakt.

Leones was gezien het spelbeeld de grote winnaar met het punt. Moeilijk om te zeggen wat het niveau van de 1e klasse is, maar het eerste punt is binnen. Zondag a.s. gaat Leones op bezoek bij Oirschot Vooruit dat de 1e wedstrijd met 2-3 won bij Prinses Irene. De wedstrijd wordt in Oirschot gespeeld om 14.30 uur.

Opstelling Leones:John Verweij, Bram van Tiem (80e Maikel van Haagen), Floris Florussen, Niels van de Hoek, Jeff van Hoeve, Milo Prins, Luc te Braake (85e Lester Stofkoper), Jake van de Ven, Joshua Lopez Cuyten (75e Marco Kooijmans), Stefan de Jong, Bram Kooijmans.

Verslag: Eddie Pas