Leones pakt overwinning tegen Oirschot Vooruit

1e klasse C

17 februari 2019 14:00

Onbekend

Op een zonovergoten sportpark Het Zijvond speelde Leones 1 de wedstrijd tegen Oirschot Vooruit.

De Brabanders begonnen door enkele blessures en schorsingen niet op volle sterkte

Oirschot begon aanvallend maar kwam niet verder dan enkele kleine kansjes.

Aan de andere kant speelde Bram Kooimans zich mooi vrij na een mooie dieptepass van Stefan de Jong en scoorde met een strak schot in de linkerhoek. Even later kopte Floris Florussen ruim over na een corner van Joshua Lopez Cuijten.

Leones kwam steeds beter in de wedstrijd en combineerde naar hartelust maar dat leverde voor rust verder geen kansen meer op.

Na de thee bleef Leones de sterkere ploeg en een vrije trap van Stefan de Jong in de uiterste rechterhoek werd door de Oirschotse doelman Menno Kuulkers met uiterste inspanning naast het doel getikt. Aan de andere kant moest Leones doelman Noud Koppers handelend optreden na een mooi afstandsschot van Gijs Sebregts.

Even later werd het toch 2-0 nadat Bram Kooijmans na een mooie solo de bal binnenschoot. Nadat Dylan van de Ven na een mooie dieptepass van Bram Kooijmans de 3-0 op het scorebord zette was het Brabantse verzet gebroken.

Bram van Tiem kwam in het veld voor Marco Kooijmans en even later Milo Prins voor Jake van de Ven en Niels van den Hoek voor Maikel van Haagen.

Leones had de score nog veel hoger kunnen laten uitvallen maar een bal op de paal en een lob van Milo Prins en een kopbal van Joshua Lopez Luijten misten net op een haar na het doel.

Leones kon de wedstrijd hierna rustig uitspelen naar het eindsignaal van de uitstekend leidende arbiter Theelen.

Verslag: Jan Peters