Leones met goed gevoel de nacompetitie in

SV TOP 1 (zon)

26 mei 2019 14:30

Onbekend

Afgelopen zondag werd in Beneden-Leeuwen de wedstrijd Leones - SV TOP afgewerkt. In een duel dat voor de Ossenaren geen betekenis meer had kwam Leones niet in gevaar, waardoor met een redelijk gemakkelijke 4-0 zege de nacompetitie werd behaald.

De thuisploeg, dat aan een gelijkspel genoeg had, startte met vijf verdedigers. Ondanks dat SV TOP in het begin het spelbeeld bepaalde, wisten de Brabanders weinig te creëren voor het Lauwse doel. Na een ruim halfuur spelen wist Leones vrij onverwachts de 1-0 te maken. Na een goede actie van Stefan de Jong was het voor Bram Kooijmans een koud kunstje om de bal beheerst binnen te werken. Een aantal minuten daarna verdubbelde de Leeuwenaren de score meteen. Weer was het Bram Kooijmans die op aangeven van dezelfde De Jong de bal achter doelman Vendrig wist te krijgen. De Ossenaren, die al zeker waren van de tweede plaats, gaven in het resterende deel van de eerste helft te weinig om het de thuisploeg lastig te maken.

In de tweede helft kabbelde de wedstrijd rustig voort. Ondanks dat SV TOP met een bal op de lat zeer dicht bij de aansluitingstreffer was, wist Lester Stofkoper met een kopbal de wedstrijd in het slop te gooien. Op aangeven van Bram van Tiem was de aanvoerder alert bij de tweede paal waardoor de wedstrijd in het voordeel van de geel-zwarten beslist was. Tien minuten voor tijd wist Leones zelfs nog de 4-0 te maken. Na een goede actie van verdediger Maikel van Haagen zorgde Dylan van de Ven ervoor dat Leones met een ruime overwinning de strijd aangaat om promotie naar de hoofdklasse te bemachtigen.

Leones is na een sterk seizoen in op de vierde plaats beland. Aanstaande donderdag (Hemelvaartsdag), wordt in Haaren (Brabant) de eerste slag gestreden in de nacompetitie. Leones treft Nemelaer in de eerste ronde, waar maar één wedstrijd wordt gespeeld. Nemelaer is dit seizoen al een lastige tegenstander gebleken. Om 14:30 wordt er in Haaren afgetrapt.