LEONES INCASSEERT NEDERLAAG IN SLOTMINUTEN

Rhode/VSB 1 (zon)

22 april 2019 14:30

Onbekend

In de uitwedstrijd in St. Oedenrode tegen Rhode wist de thuisploeg in de laatste minuten van de wedstrijd een 0-1 achterstand om te buigen in een 2-1 overwinning. Serge Voss was de grote man met de 2 doelpunten in de absolute slotfase. Je kunt ook stellen dat Leones is verslagen met hun eigen kracht n.l. scoren in de absolute slotfase.

Toen de sproeiers op het kunstgras waren gestopt en de toeschouwers die hierdoor waren verrast weer konden opdrogen in het zonnige weer, ontspon zich een leuke wedstrijd waarbij het spel op en neer ging. De eerste kans was voor Leones, maar de verdediging van Rhode kon met moeite redding brengen op de gevaarlijke aanval tussen Stefan de Jong en Jef v. Hoeve. Ook Rhode kreeg in de beginfase al een kans toen een diepe bal ineens werd verlengd en maar rakelings over ging. Een vrije trap van Stefan de Jong was een prooi voor de Rhode doelman. Leones leek een licht overwicht te hebben in de attractieve wedstrijd maar had na een half uur spelen geluk dat een vrije kans op de paal werd getikt door Rhode. Vlak voor rust had Leones nog een grote mogelijkheid toen de Rhode doelman een schot van Lester Stofkoper niet onder controle kreeg en Stefan de Jong de rebound leek te benutten maar via de doelman ging de bal net naast.

In de 2e helft bleef het spelbeeld aantrekkelijk. Maar nu was het Leones dat wel snel wist te scoren via Marco Kooijmans. Rhode probeerde wel iets meer aan te dringen en het spel van Leones zakte wat in en Rhode nam een licht overwicht. Wel schoot Dylan v.d. Ven nog net voorlangs, maar aan de andere kant werd de capaciteiten van Noud Koppers ook een paar maal op de proef gesteld. Tegen het einde van de wedstrijd werd er een slotoffensief ingezet door Rhode en dat leidde in de 87e minuut tot de gelijkmaker door Serge Voss. In blessuretijd wist diezelfde speler nogmaals te scoren en kon Leones met lege handen huiswaarts keren.

Ondanks het puntenverlies blijft Leones op de vierde plaats staan maar ziet het wel Rhode en Alverna naderen. Zondag speelt Leones de eerste van 3 thuiswedstrijd op rij tegen Prinses Irene, de nummer laatst uit de competitie. De wedstrijd begint in Beneden-Leeuwen om 14.00 uur.

Opstelling Leones: Noud Koppers, Maikel v. Haagen, Lester Stofkoper, Floris Florussen, Marco Kooijmans, Bram v. Teim (78e Ludo v. Wezel), Jake v.d. Ven, Joshua Lopez Cuijten, Dylan v.d. Ven (84e Luc v. Hoeve), Stefan de Jong, Jef v. Hoeve (68e Niels v.d. Hoek).

Verslag en foto’s: Eddie Pas