LEONES PAKT PUNT IN BLESSURETIJD

24 februari 2019 14:30

J.P.M. (Jean Pierre) Loontjens

Onbekend

In de uitwedstrijd bij ’t Zand in Tilburg heeft Leones in de absolute slotminuten van de wedstrijd toch nog een gelijkspel uit het vuur weten te slepen. De klok gaf na 90 minuten een 2-0 stand aan, maar in de extra tijd wist Leones nog 2 maal te scoren en zo toch niet met lege handen naar huis toe te moeten keren.

In de eerste helft domineerde Leones. ’t Zand liet Leones het spel maken en bij balbezit van ’t Zand werd er door Leones direct druk gezet. Echter verder dan een paar geblokte schoten kwam Leones niet. En omdat Leones verdedigend ook de zaakjes goed op orde had kreeg Noud Koppers in het doel van Leones ook niet veel te doen. Een keer bij een snelle uitbraak van ’t Zand dreigde hij in problemen te komen, maar hij wist dit toch goed buiten de 16 meter op te lossen. Tekenend was ook dat ’t Zand pas in de 35e minuut hun eerste corner kregen te nemen. Maar omdat Leones aanvallend ook niet gevaarlijk wist te worden gingen beide ploegen met 0-0 rusten.

In de tweede helft draaide het spelbeeld. ’t Zand ging nu meer druk zetten op de opbouw van Leones dat steeds slordiger werd in balbezit. Hierdoor wist ’t Zand het initiatief over te nemen. Leones kreeg geen kansen maar moest na een half uur zien dat ’t Zand wel trefzeker was. Nadat de Leonesgoalie Noud Koppers eerder nog een snelle uitbraak onschadelijk maakte, was hij kansloos op een schot van Samir Medic die vanaf rechts naar binnen draaide en met links in de korte hoek raakschoot. Toen dezelfde speler dit 5 minuten later op een bijna identieke wijze nogmaals deed leek de wedstrijd gespeeld. Leones zette wel een slotoffensief in en stuurde de verdedigers mee naar de frontlinie. Alle risico op snelle uitbraken natuurlijk en deze kwamen er ook maar werden door Noud Koppers met kunst en goed keeperswerk onschadelijk gemaakt. En toen brak de blessuretijd aan. Alle ballen werden telkens de 16 meter van ’t Zand in geschoten. Op een voorzet vanaf rechts van Maikel van Haagenb wist Floris Florussen bij de 2e paal de 2-1 binnen te koppen. En nog geen minuut later slingerde Maikel van Haagen de bal opnieuw de 16 meter in, nu wist Stefan de Jong de bal met het hoofd te raken waardoor deze met een boog over de keeper heen in het doel viel. Direct hierna was de wedstrijd ten einde en mocht Leones dit punt koesteren. Het werd ook gevierd als een overwinning.

Leones houdt nu ’t Zand op 2 punten achter zich en staat nog steeds op een vierde plaats. Over 2 weken wordt de competitie na het carnavalsweekend hervat met opnieuw een wedstrijd in Tilburg nu tegen FC Tilburg om 14.30 uur.

(Verslag en foto's door Eddie Pas)