Leones verliest na slappe tweede helft

SC 't Zand 1 (zon)

4 november 2018 14:00

Onbekend

Afgelopen zondag werd in Beneden-Leeuwen de wedstrijd tussen de eerste elftallen van Leones en SC ’t Zand afgewerkt. Ondanks een sterke eerste helt, vanuit Leones-perspectief, trok de uitploeg uiteindelijk aan het langste eind.

Beide partijen speelden slordig in het begin. Er werd veel balverlies geleden, en kansen werden nauwelijks gecreëerd. Na twintig minuten voetbal leek daar wat verandering in te komen. De Leeuwenaren kregen in korte tijd drie mogelijkheden om de openingstreffer binnen te werken. Stefan de Jong zag zijn schot worden geblokt, Joshua Lopez Cuijten kon een voorzet net niet binnenwerken en Luc te Braake wist ook op een haar na het net niet te vinden. Na deze opleving daalde de amusementswaarde weer doordat beide ploegen niet door elkanders, goed georganiseerde, defensies kwamen.

In de tweede helft sloeg de wedstrijd wat om, en het eerste kwartier na rust was het de uitploeg die de bovenliggende partij was. Dit beeld werd bevestigd door Abdul Salam Bangura, die met een mooie actie vanaf de linkerkant Leones goalie Noud Koppers wist te passeren. Leones kreeg even geen voet aan de grond en niet veel later was het alweer 0-2, toen een volley vanaf de rechterkant perfect werd binnengeschoten door middenvelder Wilbert Hack. Na dit doelpunt begonnen de heren uit Lauwe alsnog aan een slotoffensief. Centrale verdediger en aanvoerder Lester Stofkoper werd als stormram in de voorhoede gezet, een tactiek die vorig seizoen Leones nog wel eens heeft gered. Echter mocht het nu niet baten. Ondanks dat er wel gevaar werd gesticht in het vijandelijk doelgebied, wist alleen Bram Kooijmans op aangeven van Luc te Braake nog te scoren. Stefan de Jong was nog wel dichtbij de gelijkmaker, maar na een mooie voorzet vanaf de rechterkant wist hij zijn hoofd net niet tegen de bal aan te zetten. Eindstand 1-2.

Door deze nederlaag staat Leones nu op de vierde plaats. Volgende week wacht er een belangrijk treffen in de eerste klasse, in Wijchen wordt dan namelijk de wedstrijd tegen nummer drie Woezik gepeeld. Met drie punten achterstand ligt er voor Leones dus een mooie kans om weer op een gelijk aantal punten te komen met de Wijchenaren.

Brent van Erp