Sterk Leones pakt eerste overwinning

Brabantia 1 (zon)

7 oktober 2018 14:00

Onbekend

Afgelopen zondag is het Leones gelukt om de drie punten in Leeuwen te houden. Brabantia uit Eindhoven was de opponent, bij winst zou Leones een sprong op de ranglijst maken, omdat de verschillen na twee speelrondes nog zeer klein waren. In een mooie wedstrijd wist de thuisploeg een achterstand om te buigen in een overwinning.

Voor de aftrap kregen scheidsrechter H. Heuts en zijn assistenten in het kader van “De week van de scheidsrechter” bloemen uitgereikt. Voor het amateurvoetbal zijn deze vrijwilligers van levensbelang om wedstrijden te organiseren.

Leones begon fel aan de wedstrijd. Na vijf minuten loste buitenspeler Bram Kooijmans al het eerste schot op de doelman van Brabantia. Verder verliep het eerste kwartier rustig. Wel was er veel strijd van beide kanten te zien, wat resulteerde in een harde, maar mooie wedstrijd. Na twintig minuten werd de openingstreffer toch aan de andere kant gemaakt. Florian Ross schoot de bal na een lage voorzet snoeihard achter doelman Noud Koppers van Leones.

Leones liet het er niet bij zitten en ging aanvallend voetballen. Na een halfuur werd dit bijna beloond toen Milo Prins de bal op de paal schoot. Niet veel later was Bram Kooijmans ook dichtbij de gelijkmaker, maar hij zag zijn vrije trap net over het doel verdwijnen. Vijf minuten voor rust was het dan toch eindelijk raak. Een vrije trap dezelfde Bram Kooijmans werd mooi binnengelopen door Marco Kooijmans. Ruststand 1-1.

In de tweede helft begonnen de heren uit Lauwe perfect. Al na twee minuten lag de bal in het net nadat Bram Kooijmans een lage voorzet achter de doelman wist te schieten. Leones bleef doordenderen en Brabantia kwam er even niet aan te pas. Na een uur voetballen wist Joshua Lopez Cuijten ook bijna zijn doelpunt mee te pikken, maar na een prachtige aanval met Milo Prins stuitte hij op de keeper. Het laatste kwartier was het toch even billenknijpen voor Leones. Vele vrije trappen en corners zorgden voor spanning bij het publiek, maar doelman Noud Koppers was duidelijk de baas in het strafschopgebied. Leones hield vol en sleepte de overwinning terecht binnen. Eindstand 2-1.

Door deze overwinning stijgt Leones naar een gedeelde derde plaats, met nog maar twee punten achterstand op koploper Woezik. Volgende week speelt Leones een uitwedstrijd tegen SV TOP in Oss. Het belooft een lastige wedstrijd te worden, want ook SV TOP was in zijn eerste drie wedstrijden ongeslagen.

Tekst: Brent van Erp

Foto’s: Eddie Pas