’t Twidde opent het seizoen met een prima 0-2 overwinning in Nijverdal

Hoofdklasse A

23 september 2018 10:00

Onbekend

Op zondag 23 september, 10:00 uur stond de seizoensopening van de competitie op het programma voor ’t Twidde van Leones in Nijverdal tegen RKSV De Zweef. Op een vrijwel nieuw kunstgrasveld, trad Leones aan in een verrassende formatie tegen de ploeg uit Nijverdal. Door het recent promoveren naar de reserve hoofdklasse oost en de onbekende tegenstander toverde interim-coach Wim van Gelder een 5-3-2 uit de hoge hoed.

Eerste helft

Op een prima bespeelbare, maar snelle kunstgrasmat begonnen beide partijen fel aan de wedstrijd, wat resulteerde in redelijk veel overtredingen in de openingsfase. Na 10 minuten spelen kreeg Leones een vrije trap op 30 meter van de goal dicht bij de zijlijn. Deze vrije trap werd fraai indraaiend voorgegeven door Bas, waarna deze licht getoucheerd werd door Maxim en zo de 0-1 op het scorebord verscheen. Na de vroege goal voerde RKSV De Zweef de druk wat op maar dit resulteerde niet tot grote mogelijkheden voor de thuisploeg. In het restant van de eerste helft maakte Leones goed gebruik van de ruimte op de flanken, wat mede de verdienste was van de gebruikte formatie. Dit zorgde vlak voor rust voor een verdubbeling van de score. Roel kwam goed door op de rechterkant en gaf een afgemeten voorzet op het hoofd van Maxim, deze werd verlengd waarna Earvin de 0-2 kon binnen tikken. Een paar minuten later konden de kleedkamers worden opgezocht met een 0-2 ruststand.

Tweede helft

Na de thee gingen beide ploegen verder waar ze in de eerste helft mee waren geëindigd, proberen vanuit de opbouw tot goed uitgespeelde kansen te komen maar dit gebeurde te weinig. Tot de 60e minuut. De spits van de thuisploeg werd in de diepte aangespeeld waardoor er door zijn snelheid een 1 op 1 situatie met de keeper van Leones ontstond, maar door een fantastische redding van Guido bleef de score ongewijzigd. Deze redding waren de Nijverdalse niet vergeten. Tien minuten later werd de nummer 14 van De Zweef in de diepte aangespeeld maar viel deze pass precies tussen hem en de keeper, Guido reageerde adequaat en plukte de bal voor de voeten van de spits weg, waarna deze zijn voet (met opzet) liet hangen en het hoofd raakte van de keeper. Hierop volgende een opstootje waarbij de spits goed weg kwam met een gele kaart en Rik ook een gele prent gepresenteerd kreeg. Het laatste kwartier werd zakelijk uitgevoetbald door de uitploeg waardoor de drie punten mee gingen naar Beneden-Leeuwen.

Zondag 30 september wacht de volgende wedstrijd voor Leones 2, dan thuis tegen Rigtersbleek 2 die zijn openingswedstrijd verloor tegen HSC ’21.

Opstelling: Guido v/d Heuvel, Han Thijssen (45. Brent v/d Ven) – Jurre Basten – Stan v. Dijk – Roel Vernooij – Rik v. Beuningen, Tim v/d Hurk (89. Kevin v. Weerdenburg) – Maxim Tromp – Bob d. Heuvel, Bas Roelofs – Earvin Truideman (65. Pelle Rensink)

Verslag: Tim van de Hurk