Zwakke eerste helft nekt Leones 2

Hoofdklasse A

4 november 2018 10:00

Onbekend

De voorbijgaande weken werden wisselende resultaten behaald door de mannen van Leones 2. Na 1-4 nederlaag bij Orion 2, revancheerde 't Twidde zich door knap terug te knokken na een achterstand tegen Longa 2: 2-1 winst. Afgelopen zondag stond een uitwedstrijd tegen Winterswijk 2 op de planning, met een vroege aanvang voor de gasten uit Beneden-Leeuwen, 10.00 uur.

De wedstrijd bleek te vroeg van start te gaan voor de bezoekers en Winterswijk voetbalde vrij uit in de openingsfase. Met een snelle uitbraak speelde Winterswijk de aanval goed uit in de 10e minuut en schoten vanaf een meter of 25 de bal in de korte hoek. De 2-0 viel spoedig daarna, waarbij een speler van de tegenstander bij een corner de bal met zijn arm erin sloeg, maar spijtig genoeg dit niet werd geconstateerd door de scheidsrechter. Vanaf de 30e minuut had Winterswijk opnieuw een man op het middenveld in vrije positie en deze schoot ook raak vanaf een meter of 25. Een belabberde eerste helft vanuit de Leeuwenaren gezien.

In de tweede helft gaven de Leeuwenaren iets meer thuis en werd er wat beter voetbal vertoond. Dit leiden tot enkele gevaarlijke kansen voor 't Twidde, maar de goal werd niet getroffen. Doordat Leones wat meer risico nam in het doorschuiven van een verdediger, kreeg Winterswijk ook mogelijkheden op een vierde treffer, maar ook hier werd het doel niet getroffen. Hierdoor bleek de russtand ook de eindstand: 3-0.

Aankomende zondag is 't Twidde een weekend vrij en 18 november komt de koploper HSC 2 op bezoek op sportpark 't Zijvond.