Sterk Leones 2 wint ook van Rigtersbleek

Hoofdklasse A

30 september 2018 14:00

Onbekend

Zondag 30 September stond de eerste thuiswedstrijd van ’t Twidde in de hoofdklasse op het programma, met als tegenstander Rigtersbleek 2 uit Enschede. Nadat er een week eerder met 0-2 was gewonnen bij De Zweef was er veel vertrouwen in een goed vervolg. Mede daarom startte Leones in een 3-5-2 formatie die een week eerder ook al succesvol uitpakte.

Eerste Helft
De wedstrijd begon erg rommelig. Beide ploegen waren erg fel in de duels waardoor er voetballend niet veel lukte. Het eerste kwartier had Leones moeite met de opkomende backs die een aantal keer gevaarlijk opkwamen. Hieruit ontstond ook de eerste grote kans voor de bezoekers, maar keeper Edgar voorkwam met een knappe redding een vroege achterstand. Naarmate de eerste helft vorderde kwam Leones beter in het spel, en werd het meteen gevaarlijk. Bas gaf een mooie steekbal op Bob die met een sliding de bal probeerde te verlengen, maar hij kon net niet bij de bal komen. De keeper van Rigtersbleek werd hierdoor zo verrast dat de bal tergend langzaam richting het doel rolde. De bal leek er in te gaan, maar mede door het hobbelige veld kwam de bal uiteindelijk op de paal. Na deze misser stapelden de kansen zich op voor Leones, maar door een onterecht afgekeurde goal van Bas bleef het 0-0 bij rust.

Tweede helft
Leones begon erg sterk aan de tweede helft, en al snel was het raak. Na een snelle counter en een mooie combinatie op het middenveld stond Luc opeens alleen voor de keeper. Hij was niet zelfzuchtig en legde de bal breed op Bas die de bal goed binnenwerkte. De voorsprong was zeker verdiend en Leones ging gelijk op zoek naar meer. Er kwamen goede kansen op een tweede treffer, maar kansen van o.a. Brent, Earvin en Bob gingen er net niet in. De verdediging stond de hele wedstrijd ijzersterk waardoor Rigtersbleek er aanvallend niet aan te pas kwam, tot frustratie van een aantal spelers van Rigtersbleek. De gasten uit Enschede gingen steeds harder spelen, tot de scheids het in de 75e minuut zat was en een middenvelder met rood van het veld stuurde. Hierna voetbalde Leones de wedstrijd rustig uit en het werd uiteindelijk ook nog 2-0. Na en strakke corner van Bob was het de volledig vrijstaande Jurre die de bal binnenkopte, waardoor de wedstrijd was beslist.

Door deze overwinning is Leones 2 vooralsnog foutloos in de Hoofdklasse. Zondag 7 Oktober staat de volgende wedstrijd op het programma, dan is Rohda Raalte de tegenstander om 11:00 in Raalte.
Opstelling: Edgar Florissen - Roel Vernooij - Stan v. Dijk - Bram v. Tiem - Rik v. Beuningen - Brent v.d. Ven (55. Earvin Truideman) - Jurre Basten - Bob d. Heuvel - Maxim Tromp (65. Tim v.d. Hurk) - Luc v. Hoeve - Bas Roelofs (60. Pelle Rensink)