't Twidde blijft foutloos in de Hoofdklasse

Hoofdklasse A

7 oktober 2018 11:00

Onbekend

Zondag 7 oktober stond de 3e wedstrijd van 't Twidde voor de boeg, met als tegenstander het eveneens ongeslagen Rohda Raalte. Nadat er 2 weken op rij al gewonnen werd, reisde Leones vol vertrouwen af naar Raalte.

Eerste Helft
Leones begon sterk, de achterhoede speelde het eerste kwartier foutloos en doordat er goed druk werd gezet, kwam Leones op voorsprong. Het was Jef van Hoeve die een pass onderschepte waardoor hij 1 op 1 kwam met de keeper en raak schoot. Na de snelle voorsprong werd de wedstrijd rommelliger. Toch kwam Leones nog tot kansen, een schot van Jef werd nog gered door de keeper. Na ongeveer 25 minuten werd de voorsprong dan ook uitgebreid. Tim van den Hurk gaf een goeie steekbal op Bas, die vervolgens de bal voorgaf. Deze werd echter onderschept door de back van Raalte die de bal slecht terugspeelde op de keeper. Hierdoor kon een oplettende Bob de bal met een sliding binnen tikken. 0-2. Hierna kwam Raalte echter meer aan voetballen toe en kreeg Leones het zwaar. Mede door een aantal goeie reddingen van Guido en de doelpalen, bleef het echter 0-2 voor de rust.

Tweede Helft
De tweede helft was er niet een om in te lijsten. Leones kwam onder zware druk te staan van de tegenstander. Leones leek een engeltje op de schouder te hebben, want de bal leek er maar niet in te gaan. Weer brachten de paal, voor de balstormende verdedigers en Guido redding. Leones kon nog een aantal keren goed counteren, kansen van o.a Niels, David en Bas gingen er niet in. De grootste kans kwam nog van de voet van Pelle die de bal uit de kluts net naast schoot. De laatste 10 minuten bleef Leones volop verdedigen. Koste wat het kost, zou Leones de 0 houden. De score bleef 0-2, waardoor 't Twidde nog steeds foutloos blijft in de hoofdklasse.
Zondag 14 oktober wacht TVC, thuis om 14:00 op 't Zijvond.

Opstelling: Guido van den Heuvel - Han Thijssen - Stan van Dijk - Rik van Beuningen - Roel Vernooij - Jurre Basten (Pelle Rensink 57e) - Tim van den Hurk (Niels van de Geijn 80e) - Bob de Heuvel - Brent van der Ven (David van Gelder 44e) - Jef van Hoeve - Bas Roelofs