HSC’21 2 ook voor Leones 2 een maatje te groot

Hoofdklasse A

18 november 2018 14:00

Onbekend

Zondag 18 november kwam HSC’21 op bezoek op sportpark “Het Zijvond”. Vooraf was bekend dat het een moeilijke pot zou worden voor de mannen van ’t Twidde, omdat HSC’21 al sinds de eerste speeldag fier aan kop gaat in de Reserve Hoofdklasse. Zelf bezette Leones voor aanvang van de wedstrijd een keurige derde plaats. De weersomstandigheden waren prima voor deze tijd van het jaar; een waterig zonnetje, geen neerslag en een (goed) bespeelbaar veld, het is wel eens anders geweest. Om klokslag 14.00u werd er afgetrapt door de spits van HSC’21.

Het begin was rommelig; de spelers van HSC’21 waren van mening dat de bal niet goed opgepompt was. De scheidsrechter en Leander waren er desalniettemin stellig van overtuigd dat de bal in de kleedkamer nog van fantastische kwaliteit was en hij dus wel onderweg van de kleedkamer naar het veld lek moest zijn gegaan; een mysterie dat tot op de dag van vandaag nog niet is opgelost.

Afijn, niet alleen de bal zorgde voor oponthoud. Het begin van de wedstrijd karakteriseerde zich door kleine overtredingen. Hierdoor kwam het tempo niet echt in de wedstrijd. Zoals verwacht voerde HSC’21 de boventoon. Het balbezit was dan ook in het voordeel van de groen-witten. Leones moest hopen op een counter. Die kwam er dan ook eenmaal in de eerste helft: na een verplaatsing van de bal van de linkerkant naar de rechterkant wist Roel met een bekeken balletje de diepgaande Jurre weg te sturen. Jurre twijfelde niet en schoot de bal ineens op doel, maar deze verdween in het zijnet. Verder kon Leones met standaardsituaties wat gevaar stichten door een kopkans voor diezelfde Jurre, maar ook deze inzet verdween niet tussen de palen.

Zoals gezegd had HSC’21 het overwicht en was het toch wachten op de openingsgoal. Die kwam dan ook 10 minuten voor rust. Een kort genomen corner belandt bij de ingeschoven centrale verdediger, die door een gebrek aan druk op de bal uit kan halen en de bal achter een kansloze Edgar in de verre hoek laat vallen: 0-1. Deze stand was ook gelijk de ruststand.

In de rust werd afgesproken om deze stand zo lang mogelijk vast te houden;dan viel er namelijk in het slot van de wedstrijd nog wat te forceren. Er werd echter ook kortgesloten dat er iets verder naar voren verdedigd moest worden.

Dit verder naar voren verdedigen veranderde het speelbeeld iets. Leones kreeg wat kleur op de wangen, maar dit resulteerde nog niet echt in kansen. Een kwartier voor tijd was de stand nog steeds onveranderd; er kon geforceerd gaan worden. Leones posteerde Rik in de spits naast Pelle en ging 1 op 1 spelen. Deze Rik was nog het dichtst bij de gelijkmaker, maar kwam net een schoenlengte te kort om de bal bij de tweede paal in te tikken. De voetballend ingestelde Edgar was de laatste 5 minuten meer buiten zijn doelgebied te vinden dan er in en nam de verantwoordelijkheid voor de spelhervattingen rond de middellijn op zich. Een afgeslagen vrije trap kon opgepikt worden door een van de spitsen van HSC’21. De verdediging van Leones, inclusief vliegende keeper Edgar, kon niet voorkomen dat de spits de eindstand van 0-2 op het scorebord zette. Leones zakt door deze uitslag naar de “zasde” plaats.

Zondag 25 november speelt Leones 2 om 12.00u opnieuw een thuiswedstrijd. De tegenstander zal dan Concordia Wehl 2 zijn, dat op dit moment een 11e plaats bekleed.

Edgar Florussen – Roel Vernooij – Stan van Dijk (45. Jorick v Veenendaal) – Rik van Beuningen – Tim van den Hurk – Han Thijssen (45. Saagar Khemai) – Joost van Gelder (75. Henne Toonen-Dekkers) – Jurre Basten – Brent van de Ven – Pelle Rensink (80. Niels van de Geijn) – Maxim Tromp

Verslag door Stan van Dijk