Leones 2 pakt zwaarbevochten punt tegen Concordia Wehl

Hoofdklasse A

25 november 2018 12:00

Onbekend

Zondag 25 november stond de wedstrijd tegen Concordia 2 op het programma op een koud sportpark ’t Zijvond. Voorafgaand aan de wedstrijd bezette Concordia de 11e plaats op de ranglijst, terwijl Leones nog altijd op een keurige 6e plaats stond. Op papier dus een goede kans voor ’t Twidde om na twee verliespartijen weer eens punten te pakken. Net als een week eerder moest er door de vele blessuregevallen flink gesleuteld worden aan de formatie door trainer Martin, maar toch was er het volste vertrouwen in een goed resultaat toen de scheidsrechter om 12:00 de wedstrijd in gang blies.

Leones begon dramatisch aan de wedstrijd. Vanaf de eerste minuut was Concordia de baas en werd Leones met de rug tegen de muur gezet. Dit resulteerde al na vijf minuten in de 0-1. Een lange vrije trap kwam met wat geluk voor de voeten van de spits die feilloos binnenschoot. Na deze goal leek Leones nog steeds niet wakker geschud, want amper 5 minuten later was het 0-2.  De linksbuiten van Concordia kwam er door slap verdedigen makkelijk door over de linkerflank en bediende de volledig vrijstaande spits, die Edgar voor de tweede keer kansloos liet. Gezien het spelbeeld was deze tussenstand volledig terecht. Gedurende de hele eerste helft was het Concordia dat het spel bepaalde. Leones won nauwelijks duels, geen enkele pass kwam aan en de echte wil om te winnen ontbrak. Er werd niet één kans gecreëerd in 45 minuten, en Leones mocht blij zijn dat de scheidsrechter affloot bij een 0-2 ruststand.

In de rust heerste er een verslagen stemming in de kleedkamer. Na een kleine donderspeech van trainer Martin was iedereen het erover eens dat het helemaal nergens op leek. Er was eigenlijk niks positiefs te zeggen en dus werd er afgesproken dat er de tweede helft met 200% inzet gestreden werd.

De tweede helft was het een totaal andere wedstrijd. Nu was het Leones dat vanaf de eerste minuut met volle overtuiging op jacht ging naar de aansluitingstreffer. Er werd veel makkelijker gevoetbald en de benodigde felheid en werklust waren ineens wel aanwezig. Concordia kwam er niet meer aan te pas en gingen met z’n allen verdedigen. Hierdoor had Leones moeite om tot echt grote kansen te komen. Na een kwartier werd besloten om nog aanvallender te gaan spelen en dit resulteerde al snel tot een grote kans voor Brent, maar de snel uitgekomen keeper redde knap. Leones begon steeds meer aan te dringen, en stuurde eerst Rik en later ook Stan naar voren om als stormrammen iets te forceren. Een kwartier voor tijd kreeg Saagar de bal op rechts mee. Hij had alle tijd om voor te geven en vond de vrijstaande Jurre die de bal in een keer op goal schoot. Hierdoor was de keeper verrast en vloog de bal over hem heen het net in. Na deze goal begon Leones er weer echt in te geloven, terwijl er bij Concordia angst in de ploeg sloop. Er ontstond een echt slotoffensief, maar kansen voor o.a. Rik, Jurre en Brent gingen er niet in. Zelfs keeper Edgar was vlak voor tijd dichtbij een goal, maar hij kopte over uit een corner.

Een minuut voor het eind, toen zo’n beetje iedereen met een geel-zwart tenue rond de 16 van Concordia stond, kreeg Maxim de bal op 30 meter van het doel. Ondanks de enorme drukte voor het doel wist hij met een goede pass toch Jurre te vinden, die nog maar één verdediger voor zich had. Met een goede aanname werd deze uitgespeeld, waardoor Jurre oog in oog met de keeper stond. De keeper wist zijn inzet in eerste instantie te keren, maar in de rebound was het stormram Rik die de bal uitstekend binnenschoot. Gezien de tweede helft was deze gelijkmaker verdiend en toen de scheidsrechter affloot was Leones toch wel tevreden met een punt.

Door het gelijkspel staat Leones 2 nu 6e op de ranglijst. Volgende week zondag 2 december staat om 11:00 de lastige uitwedstrijd tegen AWC op het programma.

Edgar Florussen – Han Thijssen – Stan van Dijk – Rik van Beuningen – Tim van de Hurk – Brent van de Ven – Joost van Gelder – Jurre Basten – Maxim Tromp – Pelle Rensink (45. Bob de Heuvel) – Saagar Khemai (80. Niels van de Geijn)