Leones eindigt bovenaan in de beker

GJS 1

Groep 1 L55

15 september 2018 14:30

Onbekend

Zaterdag 15 september was sportpark ‘Het Zijvond’ het toneel van de laatste bekerwedstrijd van Leones. De eerdere twee wedstrijden werden respectievelijk met 6-0 en 6-1 gewonnen. Zaterdag kwam GJS uit Gorinchem op bezoek in Beneden-Leeuwen, de uitploeg had evenals Leones zijn eerdere wedstrijden gewonnen, de wedstrijd zou uitmaken wie er na 90 minuten de eerste plek zou bemachtigen.

Beide ploegen waren sterk aan elkaar gewaagd, als was het Leones dat in het begin het meeste balbezit had. Na twintig minuten was de thuisploeg al dicht bij de openingstreffer. Milo Prins werd na een hoge bal van Stefan de Jong de diepte ingestuurd en wist de bal over de keeper te lobben, maar de bal scheerde over de lat. Leones zakte iets terug en gaf de heren uit Gorinchem de kans om gevaar te stichten. Na een halfuur was GJS dan ook gevaarlijk dichtbij de 0-1, maar een goed schot van ruim twintig meter vloog net langs de kruising.

De tweede helft begon waar de tweede helft eindigde. Beide ploegen waren op zoek naar die ene doorbraak om de score te openen. Dit lukte na vijf minuten bijna voor de thuisploeg. Spits Stefan de Jong kreeg een enorme kans in het doelgebied na een lage voorzet vanaf de rechterflank, maar hij schoot de bal gevoelloos over het doel heen. Leones ging de druk wat opvoeren en niet veel later was daar wéér bijna de openingstreffer. Een kopbal van Luc ten Hoeve werd echter op de lijn nog weggeschoten door een verdediger van GJS.

Na de druk van Leones kwam de uitploeg weer steeds beter in de wedstrijd te zitten. Na ruim zeventig minuten spelen was daar dan ook ineens de 0-1. Bart van Schaften werd diep gestuurd en faalde oog in oog met de keeper niet. Leones leek genoegen te moeten nemen met de tweede plaats in de poule. Er werd het laatste kwartier nog weinig gevaar gecreëerd. Echter, vijf minuten voor tijd was het toch nog Leones dat een doelpunt wist te maken. De sterk spelende Milo Prins had de bal voor het intikken na een goede actie van Dylan van der Ven. 1-1.

Door dit gelijkspel eindigt Leones eerste in de bekerpoule. De data van de volgende bekerrondes zijn nog niet bekend. Volgende week keert Leones na jaren van afwezigheid terug in de Eerste Klasse. Juliana uit Malden komt op bezoek in Beneden-Leeuwen (14:00 aanvang).

Brent van Erp