Bekersprookje Leones VR 1 eindigt in kwartfinale

6658DJ
BENEDEN-LEEUWEN
tel. 0487-591940

Met veel toeschouwers rond het veld is het vrouwenteam van Leones er niet in geslaagd de halve finale van de districtsbeker te behalen. Het vrouwenteam van AZC uit Zutphen was op het sportpark van Leones met 1-2 te sterk.

De dames van Leones opende de wedstrijd sterk en kregen al snel een paar kansjes. De grootste kans was er na een minuut of twintig toen de bal vanuit een corner op de lat van het AZC doel belandde. Even later kwam Leones terecht op voorsprong toen uit een voorzet van Ilja van Gelder, Maureen v.d. Heuvel de bal inschoot, maar de doelvrouw van AZC wist in 1e instantie de bal nog te keren, maar Neeltje Bijleveld benutte de rebound. Lang bleef de voorsprong niet staan want uit een aanval over links belandde de bal rand 16 meter en met een bekeken schot in de beneden hoek kwam AZC langszij. Neeltje Bijveld had de kans met haar 2e doelpunt Leones weer op voorsprong te brengen, maar haar inzet in vrije positie was te zwak om de doelvrouw van AZC te verschalken. Na een mooie actie kapte Sara Gerrits ook de doelvouw uit, maar net op het moment ze de bal binnen wilde tikken wist een verdedigster er nog tussen te komen en werd het niet meer dan een corner. Vlak voor rust had Leones de pech Das Isabel Franken , zo op het oog met een zware blessure, naar de kant moest. Voor rust was het nog een goede kans toen Maureen v.d. Heuvel naast kopte uit een voorzet van Romy v.d. Akker

Na rust kwam AZC goed uit de kleedkamer en was dir3ect gevaarlijk met een goed schot, maar de uitstekende doelvrouw Laurette van Hintum bracht goed redding. Leones kreeg vervolgens een corner waaruit Sara Gerrits de bal in het zijnet schoot. Ook een schot van de handige rechtsbuiten kon door de doelvrouw onschadelijk worden gemaakt. Na een minuut of 20 counterde AZC razendsnel met 3 speelsters maar met een uitstekende verdedigende sliding wist Lobke v.d. Berg erger te voorkomen. Toch kwam Leones op achterstand toen vanuit een corner de bal ongelukkig in eigen doel werd gewerkt. Leones ging nu met alle macht op zoek naar de zeker verdiende gelijkmaker en het speelde met de doelvrouw tegen de middenlijn, met het gevaar van de counter. Maar doelvrouw Laurette van Hintum bewees ook goed te kunne verdedigen. De intensieve wedstrijd eiste zichtbaar zijn tol en de speelsters van beide teams oogden vermoeid. Toch wist Leones er nog een slotoffensief uit te persen en kreeg het kansen, maar AZC wist met het nodige geluk de overwinning binnen te halen en mogen zij zich opmaken voor de halve finale.

Maar ondanks het verlies mogen de vrouwen van Leones trots zijn op hun historische prestatie, want niet eerder kwamen er zoveel supporters naar en wedstrijd van de vrouwen bij Leones. Een ook nog niet eerder werden de kwartfinales gehaald. De focus kan nu helemaal o de competitie waar ze nog vol in de race zijn voor het kampioenschap. Met nog 6 wedstrijden te gaan bedraagt de achterstand op koploper DIO’30 slechts 3 punten.