Bekeravontuur Leones eindigt in Huissen

6852NS
HUISSEN
tel. 026-3251134

Het bekeravontuur van Leones is op een frisse woensdagavond geëindigd in Huissen in de wedstrijd tegen RKHVV. De koploper in de 1e klasse zegevierde met 3-1 maar Leones gaf goed tegengas en had gezien een aantal gemiste kansen mogelijkheden op meer.

Zowel Leones als RKHVV startten de wedstrijd met een paar spelers die niet altijd spelen, maar dat deed niet af aan het spel. RKHHV schoot uit de startblokken en kwam binnen de 2 minuten op voorsprong door een mooi doelpunt van Mink Bugter. Nog in de beginfase kreeg Leones 2 goede kansen via Bram Kooijmans en Joshua Lopez Cuijten. RKHVV probeerde het spel te dicteren maar Leones wist toch regelmatig gevaarlijk te worden. Een gevaarlijke kopbal van Laurens van Dreumel werd gestopt door de doelman van RKHVV. Na een half uur had Leones weer 2 kansen, eerst schoot Bram Kooijmans via een verdediger naast en uit de aansluitende corner kopte Daniël van Leest net over. Maar het doelpunt viel aan de andere kant door Jamarro Diks, waar wel een buitenspel luchtje aan zat. Nog voor rust kreeg Leones via Werner van de Beek een niet te missen kans, maar nadat hij door Laurens van Dreumel vrijstaand werd aangespeeld schoot hij de bal recht op de RKHVV goalie. Vlak hierna ging de defensie van RKHVV in de fout en bracht Bram Kooijmans de spanning terug in de wedstrijd.

Na rust was het RKHVV de ploeg die de eerste kans kreeg maar nu kon Edgar Florussen het gevaarlijke schot keren. Na een kwartier kwam RKHVV na een mooi doelpunt van Jamarro Diks op 3-1. Beide ploegen benutten hun 5 wissels en het spel zakte wat in. Leones probeerde nog aan te sluiten en had nog een penalty moeten krijgen maar de scheidsrechter zag in een overtreding op Werner van de Beek niets.

Leones kan met opgeheven hoofd het bekertoernooi verlaten na een goede wedstrijd tegen de koploper van de 1e klasse. Nu kan het vizier op de competitie waar zondag a.s. de verre en zware uitwedstrijd wacht tegen Markelo die om 14.00 begint.