Leones eenvoudig ronde verder in beker

De Paasberg 1

Mannen KNVB beker Amateurs 1e ronde Groep 1 KO Regio 1

21 oktober 2023 18:00

W. de Wit

Sportpark Het Zijvond
De Peel 6
6658DJ
BENEDEN-LEEUWEN
tel. 0487-591940

Leones heeft in de thuiswedstrijd voor de KNVB beker eenvoudig de volgende ronde bereikt door een 5 – 0 overwinning op De Paasberg. De Arnhemse zaterdag 3e klasser kon het 1 helft bijbenen, maar werd in de 2e helft overlopen door Leones.

Leones, waar Jake v.d. Ven terugkeerde in de basis na er een seizoen uitgelegen te hebben met een blessure, speelde in een gewijzigde opstelling een wat matige eerste helft, de opbouw was te traag waardoor De Paasberg vrij gemakkelijk in de wedstrijd kon blijven. Enkele malen kwamen de gasten gevaarlijk in de buurt van het Leones doel maar doelman Jules Feelders hield zijn doel schoon, net als zijn collega aan de andere kant tot de rust deed.

Na de rust bracht trainer John Laponder Bram Kooijmans en die wist direct het verschil te maken. Het spel werd sneller en met de bal aan de voet wist hij regelmatig te versnellen de tegenstanders te passeren. Vlak na het beginsignaal na de rust wist Bram Kooijmans de 1-0 binnen te werken. Dat was het startsein voor een sprankelende 2e helft met snelle en mooie combinaties. De Paasberg kon niet anders dan achter Leones aan te lopen en wist nauwelijks nog onder de druk uit te spelen. Pas na een half uur spelen kwamen ze weer in het strafschopgebied van Leones. Maar toen stond het al 4-0.  Al snel na de 1-0 wist Laurens van Dreumel de 2-0 binnen te schieten. En na een fraaie actie van Haitam Bichane die vervolgens de bal bij de 2e paal bracht, tikte Bram Kooijmans de 3- 0 binnen. Dylan van de Ven wist koud in het veld de 4-0 binnen te werken na opnieuw een fraaie actie, nu van Furkan Aksoy. Het slotakkoord was voor Bram Kooijmans die de mooiste treffer voor het laatst had bewaard. Furkan Aksoy wist met een mooi passeerbeweging de bal fraai te steken op Bram Kooijmans die vervolgens met de bal aan de voet tussen 2 tegenstander in versnelde en de uitkomende keeper met een fraai stiftje kansloos liet.

Door deze overwinning is Leones in de 2e ronde beland. Zondag wordt de competitie hervat met een uitwedstrijd in Vorden tegen de plaatselijke voetbalvereniging. De wedstrijd begint om 14.30 uur.