Knappe overwinning zaterdag 1 Leones

6658DJ
BENEDEN-LEEUWEN
tel. 0487-591940

In de derde competitiewedstrijd in de 5e klasse ontving het zaterdag Leones 1 team SSA Wisch. De fusieclub van Silvolde en Terborg is een regelrechte kampioenskandidaat maar trof een Leones dat de aanvallende intenties van SSA Wisch uitstekend beteugelde en zelf effectief in de aanval was en een zeer knappe en zeker verdiende 3-1 overwinning boekte.

In de eerste helft was het SSA Wisch dat het spel bepaalde en Leones terugdrong. Het eerste kwartier kwam Leones nauwelijks aan aanvallen toe, maar toen het grip kreeg op het aanvallende spel van de ervaren ploeg konden de jonge Leeuwenaren zelf enkele malen gevaarlijk uitkomen. Verdedigend gaf Leones geen kansen weg en kwam na bijna een half uur spelen op voorsprong toen Justin  Janssen de 1-0 binnen werkte. SSA Wisch ging op zoek naar de gelijkmaker maar de verdediging van Leones gaf geen krimp en wist met een  voorsprong de rust in te gaan.

In de tweede helft drong SSA Wisch steeds meer aan en dat leverde voor Leones ruimte op voor de snelle tegenaanval. SSA Wisch slaagde er maar niet in de stugge Leones defensie op de knieën te krijgen en moest met nog 20 minuten te spelen zelfs de 2-0 slikken toen opnieuw Justin Janssen, met zijn 8e competitie doelpunt, een vrije trap doeltreffend raak schoot. SSA Wisch ging steeds meer de lange bal hanteren, terwijl Leones bleef loeren op de counter. Vlak voor tijd leverde dat de 3-0 op toen Haske Megens een counter beheerst afrondde. In blessuretijd kreeg SSA Wisch nog een penalty waarmee de eindstand op 3-1 werd gebracht.

Leones heeft nu na 3 wedstrijden 7 punten en gaat daarmee samen met de zaterdagteams van Quick 1888 en Elistha aan de leiding. Zaterdag a.s. gaat de ploeg op bezoek bij de nummer laatst Dodewaard, deze wedstrijd begint om 14.30 uur.