Leones behaalt zwaarbevochten gelijkspel

6658DJ
BENEDEN-LEEUWEN
tel. 0487-591940

In de thuiswedstrijd tegen Markelo behaalde Leones een zwaarbevochten gelijkspel. Met name in de laatste minuten van de wedstrijd werd het tumultueus met 3 doelpunten, een niet gegeven penalty en nog wat onnodig duw en trekwerk na het laatste fluitsignaal van de scheidsrechter.

In de eerste helft was het Leones dat de wedstrijd bepaalde, maar Markelo dat na 11 minuten op voorsprong kwam. Een corner werd door Leones half weggewerkt en door Lucas Schut vanaf de 16 meter lijn hard raak geschoten. Markelo zou nog 2 goede kansen krijgen met schoten vanaf de 16 meter voordat Leones de spelers die hier geposteerd stonden beter afschermde. Leones ging kreeg in de eerste helft verschillende kansen op de gelijkmaker. Bram Kooijmans kopte een goede voorzet van Jef van Hoeve, via de keeper op de paal. Haitam Chibane op links weggestuurd probeerde de bal binnen te stiften maar de doelman van Markelo bracht goed redding. Na een half uur spelen werd de bal vanaf de 16 meter door Markelo weer hard ingeschoten maar met een prima reflex wist Jules Feelders een grotere achterstand te voorkomen. Vlak voor rust was er een snelle counter van Leones via Tom Bello die de bal op maat aflegde op Haitam Chibane, maar deze tikte de bal in vrijstaande positie naast.

In de 2e helft had Markelo zeker in het begin het betere van het spel. Na een kwartier bracht Leones Daniël van Leest voor Dries Belaraj. Met zijn zeer verre ingooien, die vaak over de penalty stip komen was dit een extra wapen voor Leones. Markelo liet zich niet onbetuigd en Leones had de hulp van een verdediger nodig toen een goede kopbal uit een corner van de lijn werd gehaald. Leones probeerde wel kansen te creëren maar miste de stootkracht. Markelo kreeg nog een kans met een inzet vanaf rechts, maar de bal werd opnieuw voor de lijn weggewerkt. 5 minuten voor tijd viel dan toch de gelijkmaker toen Floris Florissen een corner van Bram Kooijmans bij de eerste paal binnenkopte. Lang kon niet genoten worden van de gelijkmaker want binnen een paar seconden scoorde Marcio Kok de 1-2. Ver in blessure tijd wist Tom Bello een goede voorzet van lIias el Hammouti binnen te koppen. Vlak hierna leek Leones recht te hebben op een penalty toen Ilias el Hammouti na een goede actie onderuit ging in de 16 meter maar de scheidsrechter zag er niks in, tot opluchting van de meegereisde trouwe supporters van Markelo. Na het laatste fluitsignaal werd er totaal onnodig nog wat getrokken en geduwd tussen een paar spelers en de grensrechter van Markelo.

Uiteindelijk kunnen beide teams blij zijn met een punt. Leones is door de andere gunstige uitslagen gestegen naar de 6e plaats maar is alles behalve veilig voor de nacompetitie tegen degradatie. De afstand naar de 9e plaats, die nacompetitie inhoudt, blijft 2 puntjes. Zondag volgt een uitwedstrijd naar Varsselveld, de nummer 4. Die wedstrijd begint om 14.00 uur.