Derby Leones – Beuningse Boys al na kwartier beslist

6658DJ
BENEDEN-LEEUWEN
tel. 0487-591940

Al na een kwartier na aanvang van de derby Leones tegen Beuningse Boys was de wedstrijd al beslist door 4 doelpunten van Leones. De harde wind en de regen die af en toe viel maakte het dat de overige 75 minuten voor de supporters niet opwindend meer maakten.

Leones gaf met de wind schuin mee in de rug direct gas en zette Beuningse Boys goed onder druk. Dat leidde tot een paar situaties die een corner op leverden. Uit een van die corners die voorbij de 2e paal werd neergelegd probeerde Bram Kooijmans de bal direct weer in te brengen, maar gedragen door de wind zeilde de bal over de keeper in de verre hoek. Vlak hierna scoorde Jaap Jansen de 2-0. Een als voorzet bedoelde bal zeilde opnieuw over de keeper binnen. De eerste volgende aanval was het al 3-0 toen Furkan Aksoy het goede voorbereidende werk van Haitam Chibane binnen schoot. Na een kwartier bepaalde Job Gielen met een rake kopbal uit een corner de eindstand opa 4-0. Leones na hierna duidelijk wat gas terug en de wedstrijd kabbelde voort zonder al te veel spannende momenten.

In de tweede helft had Beuningse Boys de wind mee maar dan alleen qua weer want de ploeg van oud Leonestrainer Martijn Bartels wist niet veel gevaar te stichten. Het dichtste bij een goal was de ploeg nog toen Leones doelman Jules Feelders de natte bal uit zijn handen liet glippen en deze bijna binnen hobbelde. Leones wist de voorsprong vrij gemakkelijk vast te houden en was via Haitam Chibane nog dicht bij een treffer. Zo eindigde de derby die maar 15 minuten een wedstrijd was in een overtuigende 4-0 overwinning voor Leones.

Door deze overwinning kruipt Leones iets dichter naar de kop van de ranglijst omdat koploper Varsseveld gelijkspeelde. Zondag a.s. is Leones vrij. Op zondag 12 november ontvangt het dan om 14.00 uur thuis Columbia uit Apeldoorn dat momenteel laatste staat.