Leones verspeelt voorsprong in absolute slotfase

Markelo 1 (zon)

2e klasse G

26 november 2023 14:00

L. Welbers

Sportpark Endemansdijk
Endemansdijk 4 A
7475NX
MARKELO
tel. 0547-362568

In de uitwedstrijd bij s.v. Markelo leidde Leones in de 89e minuut nog met een veilig lijkende 0-2 voorsprong, maar toen na de extra tijd de scheidsrechter voor het laatst floot werden de punten gedeeld. Gezien het spelbeeld zou je met de einduitslag kunnen leven, maar de manier waarop toch nog 2 punten werden verdeeld, deed bij menigeen de wenkbrauwen fronsen.

De scheidsrechter had nauwelijks voor het beginsignaal gefloten of Leones leidde al. In de eerste de beste aanval kwam Joshua Lopez Cuijten alleen voor de Markelo goalie en liet hem direct kansloos. De klok gaf toen 30 seconden speeltijd aan. De meegereisde Leones supporters dachten al aan een rustige middag waarop hu favoriete team de punten vrij gemakkelijk de verre terugreis mee zouden nemen. Maar al binnen enkele minuten kwam Markelo gevaarlijk voor het doel van Leones en liet het zien niet onder de indruk te zijn van de snelle achterstand. Het kreeg kansen, maar de sterke defensie van Leones bleef overeind door o.a. een paar prima reddingen van doelman Jules Feelders. Leones speelde slordig, had veel balverlies en won bijna geen duel om de bal. Via Bram Kooijmans was Leones dichtbij een grotere voorsprong toen zijn vrije trap van 18 meter via de keeper op de paal belandde.

In de tweede helft veranderde het spelbeeld niet veel. Het spel van Leones bleef slordig en Markelo was de gevaarlijkere ploeg. Zo belandde een inzet in een scrimmage op de paal naast Jules Feelders en wist de doelman een inzet met moeite net nog op de lijn weg te werken en bracht hij uitstekend redding bij weer een kans voor Markelo. Dit gebeurde allemaal in de eerste 10 minuten na rust. Toen kreeg Leones een vrije trap die voor werd gegeven en door Job Gielen prima raak werd gekopt. De tussenstand van 0-2 was geheel tegen de verhouding in maar tot de 89e minuut wist Leones de voorsprong vast te houden. Met een goed schot van Marcio Kok werd doelman Jules Feelers gepasseerd en met nog een paar minuten extra tijd leek Leones de voorsprong toch over de streep te trekken, maar het had buiten een actie van de scheidsrechter gerekend. Een mislukt schot van Markelo belandde voor de voeten van een zeker een meter buitenspel staande Mickey Slotman die vervolgens raak schoot. De scheidsrechter floot op aangeven van de grensrechter voor buitenspel, ,maar na (te hevige) protesten van de Markelo spelers en bank besloot hij de grensrechter te raadplegen. Na het verhaal van de grensrechter besloot hij toch ineens het doelpunt goed te keuren. Dat hij het gesprek met de grensrechter in de hoek van het veld pleegde waar op nog geen meter afstand enkele Markelo supporters duidelijk hun mening gaven, geeft natuurlijk te denken. Maar de uiteindelijke 2-2 eindstand gaf zeker recht aan het spelbeeld maar de manier waarop dit gebeurde is een ander verhaal.

Zondag speelt Leones de laatste thuiswedstrijd van 2023 tegen koploper Varsseveld en zoals altijd begint de wedstrijd om 14.00 uur. Na afloop zal in de derde helft de muziek worden verzorgd door feestDJ Tijn.