Leones pakt overwinning in extra tijd

SV Schalkhaar 1 (zon)

2e klasse G

15 oktober 2023 14:00

L. Welbers

Sportpark De Horsterhoek
Horsterhoekweg 9
7433SV
SCHALKHAAR
tel. 0570-623512

Terwijl bijna iedereen al dacht dat de wedstrijd Schalkhaar –Leones in een bloedeloze 0-0 zou eindigen, wist Haitam Chibane met een krachtig schot de overwinning bij de Leeuwenaren te brengen. De overwinning was op basis van het spelbeeld, zeker in de 2e helft, verdiend, al zullen ze daar bij Schalkhaar anders over denken.

De wedstrijd begon aftastend, beide teams leken even te kijken met welke intenties de tegenstander op het veld stond. Beide teams leken gaande weg de eerste helft iets uit de schulp te kruipen en dat leverde een paar kleine kansjes op, maar geen doelpunten. Doelman Jules Feelders van Leones trad een paar maal goed op, terwijl aan de andere kant zijn collega hetzelfde deed op o.a. een gevaarlijk schot van Bram Kooijmans. Het spel van Leones in de eerste helft was te slordig om het Schalkhaar echt moeilijk te maken.

De tweede helft begon ook weer rommelig maar gedurende wedstrijd vorderde kreeg Leones steeds meer de overhand en zakte Schalkhaar verder in. Ballen van o.a. Haitam Chibane en Cas van der Wal kwamen gevaarlijk voor het doel, maar de defensie van Schalkhaar wist het gevaar nog onschadelijk te maken. Een vrije trap van Cas van der Wal werd goed door de doelman gestopt. Met een paar aanvallende wissels probeerde trainer John Laponder het naderende gelijkspel te voorkomen. En dat lukte dus in de 94e minuut toen Haitam Chibane de 0-1 binnen schoot.

Na 4 gespeelde wedstrijden staat Leones nu op een derde plaats. Komend weekend is er geen competitie voetbal maar speelt Leones een bekerduel. Op zaterdag 21 oktober speelt het dan om 18.00 uur thuis tegen De Paasberg uit Arnhem dat uitkomt in de derde klasse op zaterdag.