Zware middag voor Leones in Nijmegen

6523NK
NIJMEGEN
tel. 024-3229987

Leones had op de Kwakkenberg in Nijmegen bij de Trekvogels een zware middag. In de eerdere 9 wedstrijden kreeg Leones slechts 6 doelpunten tegen, maar tegen de ploeg van oud-Leones speler Erwin Koen moest het 4 tegengoals incasseren. Omdat het er zelf uiteindelijk ook 4 scoorde eindigde de wedstrijd zonder winnaar, al mocht je het publiek wel als winnaar bestempelen.

De wedstrijd was nauwelijks afgetrapt of Leones keek al tegen een achterstand aan na een doelpunt van Flip Pavlovic. Trekvogels kon niet lang van de voorsprong genieten toen Joshua Lopez Cuijten de Leeuwenaren langszij bracht. Leones speelde een moeizame wedstrijd waarbij met name de buitenspelers van Trekvogels een plaag waren voor de defensie van Leones. Vlak voor rust wist Joshua Lopez Cuijten Leones op voorsprong te brengen.

Na rust kwam Trakvogels echter snel op gelijke hoogte door een doelpunt van Leroy van Zanten en niet lang daarna werd het 3-2 door Flip Pavlovic. De tweede helft ontwikkelde zich steeds meer tot een leuk spektakel waarin beide ploegen kansjes kregen. Een kwartier voor tijd leek de wedstrijd beslist toen Louan Arts via Leones speler Bram Kooijmans de 4-2 binnen werkte. Leones ging nog meer op zoek naar een doelpunt en via Daniël van Leest kreeg het de aansluiting. Bram Kooijmans zorgde vervolgens vlak voor tijd voor de 4-4. Hierna kregen beide ploegen nog een kans op de winst, maar de voor het publiek sensationele wedstrijd eindigde zonder winnaar op het veld maar met een winnaar achter de afrastering.

Leones gaat nu als nummer 4 de winterstop in. Het heeft net zoveel punten als de nummer 3 VVG’25 dat 21 januari de eerst volgende tegenstander is na de winterstop. De nummer 2 Varsseveld heeft 1 punt meer maar kwam ook 1 wedstrijd meer in actie. DVC’26 is nu de nieuwe koploper met 2 punten voor op Leones.