Leones verspeelt punten bij Vorden

7251JX
VORDEN
tel. 0575-551966

In de uitwedstrijd tegen v.v. Vorden heeft Leones een gelijkspel behaald, maar liet, gezien het spelbeeld, 2 punten liggen. Gedurende de gehele wedstrijd was Leones de betere ploeg, maar de tomeloze inzet van Vorden, gesteund door het publiek, leverde de thuisploeg een punt op.

Vorden begon sterk aan de wedstrijd, zette Leones onder druk en ging opportunistisch op zoek naar de openingstreffer. In de eerste 10 minuten kreeg het een kans, maar die ging voorlangs. Langzaam wist Leones het spel naar zich toe te trekken en na een goede actie van Haitam Chibane op links kwam de bal bij Daniël v. Leest die zijn inzet gestopt zag worden door de Vorden goalie. Ook een tweede kans voor Vorden ging voorlangs. Na een actie van Furkan Aksoy haalde Bram Kooijmans hard uit maar de bal ging via de lat over. Leones drukte steeds meer en toen vlak voor rust het begon te regenen kwam Leones op voorsprong. Vanaf rechts zette Daniël v. Leest laag voor, Laurens v. Dreumel kwam goed voor zijn tegenstander en wist de bal doeltreffend te verlengen.

In de tweede helft opende Leones sterk. Een schot van een meter of 30 door Bram Kooijmans kon op het natte veld maar met moeite gered worden. Het spelbeeld bleef hetzelfde. Leones was de beter voetballende ploeg, maar de tomeloze inzet van Vorden hield de ploeg in de race. Haitam Chibane had de 0-2 op zijn schoen, maar op volle snelheid en vrij voor de doelman raakte hij de bal te hard waardoor de lob over het doel vloog. Ook Laurens v. Dreumel was dichtbij de 0-2 maar zijn kopbal na een vrije trap van Bram Kooijmans spatte op de lat uiteen. Na een half uur spelen kwam Vorden op gelijke hoogte toen Bram Garritsen de bal uit een corner fraai binnenkopte. In de slotfase kon het nog beide kanten op. De beste kans was er nog voor Furkan Aksoy maar zijn inzet werd tot corner verwerkt door de doelman.

Door de uitslagen op de andere velden blijft Leones de nummer 3 in de ranglijst maar is de achterstand wel iets opgelopen. Zondag wacht de eerste Maas en Waalse derby voor Leones als Beuningse Boys op het eigen veld ontvangt. De wedstrijd begint om 14.00 uur.