Leones verslaat ook Columbia

6658DJ
BENEDEN-LEEUWEN
tel. 0487-591940

Na een weekje rust moest Leones thuis weer aan de bak met de wedstrijd tegen de hekkensluiter Columbia uit Apeldoorn. In de eerdere competitiewedstrijden kreeg Leones slechts 3 doelpunten tegen terwijl het al 13 scoorde en daar werden in de wedstrijd tegen Columbia 3 doelpunten aan toegevoegd.

Columbia startte de wedstrijd fanatiek en wist Leones onder druk te zetten, maar de sterke defensie bleef baas over de situatie en kwam niet echt in gevaar. Leones kreeg geleidelijk meer grip op de wedstrijd en werd het duidelijk waarom Columbia onderaan staat. Leones kwam vaak redelijk gemakkelijk in de buurt van de 16 meter van Columbia. Na bijna een half uur spelen kwam Leones op voorsprong toen Furkan Aksoy een corner binnenkopte. Na deze voorsprong leek Leones gemakkelijker te gaan spelen en wisten de spelers elkaar regelmatig met mooi voetbal te vinden. De 2-0 nog voor rust viel dan ook uit een zeer fraaie aanval over rechts waarbij de bal uiteindelijk door Laurens van Dreumel goed werd teruggelegd op Bram Kooijmans. Het schot dat hij vanaf een meter of 13 losliet kan de doelman van Columbia alleen maar hebben gehoord. Vlak na deze fraaie treffer leek Daniël van Leest de ploeg op 3-0 te brengen maar na beraad met de grensrechter van Columbia werd de treffer geannuleerd wegens buitenspel. Het enige gevaar in de eerste helft luidde Leones zelf in door onnodig balverlies bij de eigen 16 meter, maar doelman Jules Feelders bracht knap redding op de inzet van een Columbia speler.

Na rust begon Leones sterk en leek het verder uit te gaan lopen. Columbia werd bijna overlopen maar een paar maal prijsschieten van Leones leverde gaan doelpunten op. Een misverstand in de defensie van Columbia bracht Laurens van Dreumel op de achterlijn in balbezit en hij wist de bal door te schuiven naar Joshua Lopez Cuijten die geen moeite had de 3-0 in het dak van het doel te jagen. Diezelfde Joshua Lopez Cuijten werd door de Columbia goalie onderuit gehaald en nu mocht aangever van de 3-0 Laurens van Dreumel aanleggen vanaf 11 meter maar het schoof de bal te gemakkelijk naast. Ondanks nog een aantal goede kansen na mooie aanvallen bleef het bij 3-0.

Leones, dat de minste doelpunten tegen kreeg deze competitie blijft mee doen in de kop van de ranglijst. Varrseveld is koploper met 2 punten meer maar ook een wedstrijd meer gespeeld. DVC’26 heeft een punt meer dan de Leeuwenaren. Leones wacht een zware week met woensdag om 20.30 uur de uitwedstrijd in de beker in Huissen tegen RKHVV. Zondag wacht de verste uitwedstrijd als Leones op bezoek gaat bij vv. Markelo waar de wedstrijd om 14.00 uur begint.