Intens duel Leones – DVC’26 zonder winnaar

6658DJ
BENEDEN-LEEUWEN
tel. 0487-591940

Het duel tussen Leones en DVC’26 eindigde gelijk, maar toch was er een winnaar en dat waren de toeschouwers die genoten van een duel  met een hoge intensiteit. Dat DVC’26 het duel eindigde met slechts 9 spelers had de ploeg geheel aan zich zelf te wijten want de vele verbale reacties op de beslissingen van de scheidsrechter heeft de ploeg niet nodig.

Vanaf het begin van de wedstrijd werden de fluitsignalen van de scheidsrechter betwist waarbij regelmatig de gehele DVC’26 bank aan de zijlijn stond, maar was het duel er ook en waarbij beide teams volop tempo gaven aan de wedstrijd en vol voor de overwinning gingen. Ondanks het hoge tempo waren er niet veel kansen voor beide teams doordat de onzuiverheid in de passing ion het snelle spel sloop. Na ongeveer een half uur spelen was er een kans voor Leones, maar de kopbal van Floris Florussen werd door de doelman onschadelijk gemaakt. Even later werd door DVC’26 bij een aanval over links de bal op de paal geschoten. 5 Minuten  voor de rust kwam DVC’26 op voorsprong toen Wesley Mortier een voorzet vanaf rechts bij de 23 paal geheel vrij kon binnen koppen. Toch wist Leones nog voor de rust op gelijke hoogte te komen. Floris Florussen wist bij een scrimmage voor de goal de bal het beslissende zetje te geven.

In de 2e helft werd de wedstrijd ontsierd door de vele gele kaarten, 13 in totaal waarvan 10 voor DVC’26  waarvan de meeste voor commentaar. Het spelbeeld liet een sterker DVC’26 zien, maar de defensie van Leones stond goed en wist telkens het gevaar onschadelijk te maken. De grootste kans voor Leones in het begin van de 2e helft kwam nadat de doelman de bal zwak wegschoot en deze in de voeten van Bram Kooijmans belandde. Deze schoot geplaatst in, maar een verdediger van DVC’26 wist zijn doelman te redden door de bal van de lijn te koppen. De rebound werd vervolgens rakelings over geschoten. Halverwege de 2e helft leek Leones een strafschop tegen te krijgen toen Floris Florussen de bal tegen zijn hand leek te krijgen. De scheidsrechter wees in eerste instantie gedecideerd naar de stip maar kwam even later op zijn beslissing terug. Richting einde van de wedstrijd bleven beide teams volop strijden, maar de verbale reacties van DVC’26 op de beslissingen van de scheidsrechter leverde vlak voor tijd eerst de doelman 2x geel op en even later een veldspeler waardoor DVC’26 de laatste minuten met 9 man verder moest. Leones drong aan om de drie punten in eigen huis te houden maar liep tegen een paar levensgevaarlijke counters aan. Beide teams wisten niet meer te scoren waarna deze enerverende wedstrijd eindigde in 1-1 en een hoop schrijfwerk voor de scheidsrechter.

Zondag gaat Leones op bezoek bij Schalkhaar dat 2 punten boven Leones staat. De wedstrijd bij Schalkhaar wordt gespeeld om 14.00 uur.