Leones vliegt uit de startblokken

DCS 1 (zon)

2e klasse G

24 september 2023 14:00

R.C.F.C. Kroesen

Sportpark Het Zijvond
De Peel 6
6658DJ
BENEDEN-LEEUWEN
tel. 0487-591940

Leones kende een vliegende start in de 2e klasse G. In de thuiswedstrijd tegen DCS wisten de Leeuwenaren maar liefst 6 keer te scoren en hielden ze ook nog de 0. In de drie officiële wedstrijden die Leones onder de nieuwe trainer John Laponder speelde scoorde het maar liefst 18 keer. Voor de supporters lijkt het na 1 wedstrijddag een leuk seizoen te gaan worden want in de totaal 6 gespeelde wedstrijden in de 2e klasse G, vielen maar liefst 33 doelpunten.

In de eerste helft zag het er niet naar uit dat Leones zo uit zou halen. DCS leunde wat achterover en liet Leones het spel maken. Middels de diepe bal van achteruit probeerden ze de Leonesdefensie onder druk te zetten, maar die wisten deze aanvallende intenties goed te neutraliseren. Leones had het overwicht en wist een paar kleine kansjes te creëren, maar echt gevaarlijk werd ook Leones niet. Na een kwartier wist Leones op rechts via Sam van Empel door te breken maar een score leverde dat niet op. Evan later wist DCS een van de spaarzame schoten op het Leones doel te plaatsen, maar de inzet ging net naast. Vlak voor rust ging het tempo bij Leones omhoog en werd de passing, die vaak de juiste richting mistte, beter. Nadat Laurens van Dreumel een verdediger van DCS de bal ontfutselde wist de DCS doelman redding te brengen. Ook een gevaarlijk schot van Cas van der Wal trof geen doel. Ook Furkan Aksoy wist oog in oog met de DCS doelman niet te scoren. Ook Haitam Chibane kreeg nog voor rust 2 kansen maar scoorde ook niet.

In de tweede helft wist Leones het spel van vlak voor rust goed voort te zetten en de spelers waren nog maar net de kleedkamer uit of Jaap Jansen wist in een scrimmage voor het DCS doel de bal het beslissende zetje te geven. Na een opstootje na een overtreding op Laurens van Dreumel kreeg Leones aan de rand van het veld een meter of 20 van de achterlijn een vrije trap te nemen. Cas van der Wal wist de bal ineens in de verre hoek binnen te krullen. Nadat Haitam Chibane een mooie diepe bal van Job Gielen rakelings naast kopte viel na een kwartier in de 2e helft de 3-0. Een corner werd door DCS in eerste instantie weggewerkt maar de bal werd opnieuw ingebracht en met een omhaal op een meter of 2 van de goal wist Laurens van Dreumel te scoren. De wedstrijd was hiermee wel gespeeld en Leones kreeg steeds meer kansen tegen het murw gespeelde DCS. Laurens van Dreumel, de spits van dienst, scoorde nog binnen het half uur de 4-0 door een pass binnen de 16 meter met de rug nar de goal te controleren en vervolgens uit de draai raak te schieten. Uit een verre ingooi scoorde Haitam Chibane de 5-0 en het slotakkoord werd gegeven door Bram Kooijmans die een toegekende penalty na een overtreding op Haitam Chibane onberispelijk binnen schoot en de eindstand op 6-0 bracht.

Volgende week kan Leones een vervolg geven aan deze flitsende start als het op bezoek gaat bij SC Westervoort dat de laatste paar seizoenen thuis voor de competitie niet meer verloor. De wedstrijd in Westervoort begint om 14.00 uur.