Leones wint topper van Varsseveld

6658DJ
BENEDEN-LEEUWEN
tel. 0487-591940

Nr. 2 Leones speelde thuis een echte topper tegen de nr. 1 van de 2e klasse G, Varsseveld. Voor aanvang van de wedstrijd bedroeg de achterstand van Leones, dat een wedstrijd minder speelde, 4 punten. Na afloop had Leones de achterstand teruggebracht tot 1 punt, met nog een wedstrijd tegoed.

In de eerste 25 minuten waren beide ploegen redelijk aan elkaar gewaagd, al had Leones iets meer balbezit, maar tot grote kansen leidde dat niet. Leones kreeg gaande weg de eerste helft meer grip op het spel van Varsseveld, maar had de hulp van de defensie van Varsseveld nodig om de score te openen. Slordig uitverdedigen van Varsseveld gaf Laurens van Dreumel de kans de bal te onderscheppen. Die werd vervolgens in een vloeiende beweging door gespeeld op Ilias el Hammouti. Deze omspeelde vervolgens de doelman en bracht Leones op voorsprong. Zoals al eerder in thuiswedstrijden na een voorsprong, ging Leones beter voetballen kreeg het kansen op meer. 5 Minuten voor rust bracht Jaap Jansen Leones op 2-0. Hij onderschepte op met middenveld de bal, en manoeuvreerde zich in schotpositie. Met een geweldige knal verdween de bal vervolgens kansloos in de kruising. Nog voor rust kreeg Leones nog kansjes, maar gescoord werd er niet meer.

Na rust ging Varsseveld op zoek naar de aansluitingstreffer en had het een licht overwicht, zonder al te grote kansen. Leones kreeg via Bram Kooijmans en Joshua Lopez Cuijten grote kansen om de voorsprong uit te breiden. Maar toen dat niet gebeurde dreigde hetzelfde scenario als in de wedstrijd bij Markelo. Vlak voor tijd scoorde Varsseveld via Brandon Eerland de 2-1. Maar nu wist Leones de toch wel verdiende overwinning over de streep te trekken.

Door deze overwinning is Leones Varsseveld dus op 1 punt genaderd terwijl het een wedstrijd minder speelde. Maar dat het spannend is in de top blijkt wel omdat DVC’26 en Westervoort net zoveel punten hebben, Markelo op 1 punt volgt en VVG2’25 op 2 punten. Zondag speelt Leones de laatste wedstrijd voor de winterstop. Het gaat dan op bezoek bij Trekvogels in Nijmegen om 14.30 uur.