Belangrijke winst Leones bij Varsseveld

7051HL
VARSSEVELD
tel. 0315-241036

Leones heeft in de uitwedstrijd bij Varsseveld een belangrijke overwinning behaald om de nacompetitie tegen degradatie te ontlopen en heeft nu mogelijk ook de nacompetitie om promotie in het vizier. De verschillen in de 2e klasse G zondag zijn minimaal. De nr. 9, die nacompetitie speelt, heeft met nog 3 wedstrijd te gaan, 30 punten terwijl de nr. 4 ( geeft waarschijnlijk recht op nacompetitie om promotie, er 33 heeft. Leones staat nu 5e met 32 punten en een wedstrijd minder als de nr. 4 Varsseveld, waar het een knappe overwinning tegen behaalde.

Leones, dat door de tegenstanders als één van de best voetballende ploegen in de tweede klasse wordt gezien, opende sterk. De eerste aanval van de wedstrijd leverde een vrije trap een paar meter over de middenlijn tegen de zijkant van het veld aan. Bram Kooijmans draaide de bal hoog de 16 meter in. Zonder dat iemand het leder beroerde stoot deze op de grond en vervolgens rakelings over de lat. Direct daarop belandde de bal uit een aanval van Varsseveld op de buitenkant van de paal. De toeschouwers gingen er vervolgens eens goed voor zitten want dit beloofde wat. De wedstrijd ontwikkelde zich vervolgens tot een clash tussen twee speelstijlen. Varsseveld zocht met de lange bal direct de aanval en Leones zette met verzorgd opbouwspel Varsseveld onder druk, maar beide ploegen wisten niet veel kansen meer te creëren. Na een kwartier had Leones de pech dat controlerende middenvelder Cas v.d Wal geblesseerd uitviel en na een half uur gevolgd door zijn collega op het middenveld Jaap Jansen. Zij werden vervangen door Daniël v. Leest en Dylan v.d. Ven. Tussendoor was er een kansje voor Leones toen de bal in de defensie van Varsseveld bleef hangen maar niemand van Leones er een teen tegenaan wist te zetten. De omzettingen op het middenveld dat nu met Daniël v. Leest en Tom Bello twee andere controleurs had, hadden echter nauwelijks gevolgen voor het spe; van Leones. Vlak voor rust was er nog een kans uit een corner voor Leones de bal werd bij de 2e paal ingekopt, maar de Varsseveld goalie stond op zijn plek. Op slag van rust kreeg Varsseveld randje 16 meter nog een vrije trap, maar deze werd en 1e instantie in de muur geschoten en de rebound ging hoog over. Even leek het er ook nog op dat Leones in de 1e helft nog een speler geblesseerd moest wisselen en daarmee door de wisselmomenten heen zou zijn, toen Floris Florussen er bij ging zitten. Gelukkig kon hij nog door tot de rust en toen kon hij voldoende worden opgelapt om de rest van de wedstrijd uit te spelen. Wel bleef assistent scheidsrechter Herman Merkx geblesseerd in de kleedkamer achter.

In de 2e helft bleef het spelbeeld ongeveer gelijk, al had Varsseveld nu wat meer balbezit en zette het Leones meer onder druk, maar de defensie, met het sterke centraal duo, Job Gielen en Floris Florussen bleef vrij moeiteloos overeind. Leones kreeg al snel de eerste kans uit weer zo’n onwaarschijnlijk verre ingooi van Daniël v. Leest, die de bal tot voorbij de penalty stip wierp, Furkan Aksoy schoot in maar de keeper bracht redding. Na 20 minuten leek Leones op voorsprong te komen toe een mooie aanval over veel schijven bij Jef v. Hoeve kwam die de bal bij zijn schot niet goed raakte. Met nog een kwartier te spelen kwam Leones op voorsprong. Een aanval van Varsseveld werd afgeslagen en ineens werd de bal de diepte ingespeeld en kon Haitam Chibane, die vanaf eigen helft was gestart, vrij op de doelman van Varsseveld af en hij rondde het goed af. Vlak hierna werd de doelpuntenmaker afgelost door lIias el Hammouti. Eén van zijn eerste balcontacten was een perfecte voorzet net voor de 1e paal die vervolgens door de inkomende Job Gielen vol overtuiging in de korte hoek werd binnengekopt. Hiermee waren de drie punten een feit.

Met nog 3 wedstrijden te spelen kan Leones zich ook nog richten op de 4e plaats die mogelijk recht geeft op nacompetitie voor promotie maar dan zal het in de volgende wedstrijd op zondag 12 mei om 14.00 uur thuis tegen Trekvogels met de Nijmeegse tegenstander af moeten rekeningen. Ook zij strijden net als Leones nog op 2 fronten mee, nacompetitie voor degradatie ontlopen en de mogelijke 4e plaats die misschien wel recht geeft op het spelen voor promotie.