Leones geeft goede start seizoen geen vervolg

Sc Westervoort 1 (zon)

2e klasse G

1 oktober 2023 14:00

P. Baardman

Sportpark Naederhuyse
Brouwerslaan 7
6931AC
WESTERVOORT
tel. 026-3118876

Op het idyllisch gelegen sportpark, strak tegen de dijk van de spoorbaan aan, van sc Westervoort is Leones er niet in geslaagd hun flitsende start van het seizoen een goed vervolg te geven. Tegen sc Westervoort moesten de Leeuwenaren een 1-0 nederlaag slikken. Twee seizoen geleden acteerden de gastheren nog in de 4e klasse en verloor in de 2 laatste seizoenen geen enkele thuiswedstrijd voor de competitie en tegen Leones werd deze reeks voort gezet.

Leones had in de eerste helft een optisch overwicht, maar wist zich nauwelijks een kans te verschaffen. Sc Westervoort zakte wat terug en wist telkens snel in het duel te komen, iets dat de fysiek sterke ploeg op het lijf geschreven leek. Leones zocht net iets te snel de weg naar voren waardoor met name op het middenveld en in de aanval de speler in balbezit in het duel kwam. Dit leverde vooral een spelbeeld met balverlies en veel spel op het middenveld op. Pas na bijna een half uur spelen kond de eerste kans voor Leones genoteerd worden. Haitam Chibane wist na een goede combinatie de bal laag strak voor te zetten maar deze werd maar net gemist door de inkomende Leones aanvallers. Vlak hierna kwam sc Westervoort op voorsprong toen een heel mooie aanval waarbij de bals nel door de defensie van Leones werd getikt, door Emmanuel Richardson simpel werd binnengetikt. Hierna kon sc Westervoort nog meer op de sterke verdediging leunen en proberen via uitvallen van de snelle aanvallers Leones nog meer pijn te doen. Leones probeerde wel via com binatiespel door de defensie te snijden, maar lukt daar niet echt in.

Vlak na rust kwam Leones bijna op gelijke hoogte maar een geplaatste bal van zeker 35 meter van Cas v.d. Wal raakte de paal buiten bereik van de verraste doelman. Leones probeerde door aanvallende wissels de gelijkmaker te forceren. Via Bram Kooijmans en Furkan Aksoy waren ze dichtbij maar de doelman bracht beide malen goed redding. sc Westervoort kwam er ook nog enkele malen gevaarlijk uit maar tot doelpunten leidde dat niet meer. Zo leed Leones een nederlaag tegen een fysiek sterke tegenstander die liet zien het niveau van de 2e klasse zeker aan te kunnen.

Zondag a.s. staat de volgende wedstrijd op het programma. Op eigen terrein ontvangt het dan DVC’26 uit Didam dat de eerste 2 wedstrijden wist te winnen. De wedstrijd begint om 14.00 uur.