Leones op schot tegen UNION

6581KW
MALDEN
tel. 024-3556521

In de eerste bekerwedstrijd van het seizoen in Nijmegen tegen UNION heeft Leones een afgetekende 2-8 overwinning behaald. Onder de nieuwe trainer John Laponder is Leones dus goed uit de startblokken gekomen.

UNION, dat net als Leones uitkomt in de tweede klasse en vorig seizoen maar net naast promotie naar de eerste klasse greep, begon uitstekend aan de wedstrijd. Leones was wel veel aan de bal, maar kwam in de beginfase een paar maal goed onder druk te staan, mede omdat het team wat slap aan de wedstrijd leek te beginnen. In de eerste 20 minuten scoorde UNION 2 maal zonder dat Leones er veel tegen over wist te zetten. Na de 2-0 achterstand leek de knop bij de spelers om te gaan. UNION loerde natuurlijk, ingegeven door de voorsprong, op de counter maar kwam er maar moeilijk meer uit door het goede doordekken van Leones dat in de eerste 20 minuten ontbrak. Nadat Jef van Hoeve de paal had geraakt en Jaap Jansen de rebound tegen de keeper had geschoten was het na iets meer als een half uur spelen Cas van der Wal die met een machtig afstandsschot van 30 meter de 2-1 binnenschoot. Nog voor rust wist Leones via Joshua Lopez Cuijten op gelijke hoogte te komen.  De UNION doelman wist op slag van rust nog een goed schot van Cas van der Wal onschadelijk te maken anders waren de Leeuwenaren zelfs met een voorsprong de rust in gegaan.

Na de rust schoot Leones uit de startblokken. De scheidsrechter had nog maar net het beginsignaal gegeven of de 2-3 lag al binnen. De net ingevallen Laurens van Dreumel liet zien dat hij het scoren mee had gekregen van zijn vader Tonny die in zijn hoogtij dagen zeer regelmatig het net vond. Nadat Laurens van Dreumel na goed voorbereidend werk van Furkan Aksoy op de keeper schoot en Joshua Lopez Cuijten 2 man passeerde maar zijn inzet gestopt zag worden door de doelman was het opnieuw Laurens van Dreumel die scoorde uit een assist van Furkan Aksoy. Na een halfuur stond het al 2-6 door doelpunten van Daniël van Leest uit een voorzet van Haitam Chibane en een schot van Joshua Lopez Cuijten. Met zijn derde doelpunt na rust, een echte hattrick, scoorde Laurens van Dreumel de 2-7 en het slot akkoord was voor Ilias el Hammouti die met 2-8 Leones een monsterscore bezorgde. Enige smetje was dat in de slotfase Jef van Hoeve geblesseerd uit viel en dat er al 5 maal gewisseld was waardoor Leones de wedstrijd met 10 man beëindigde.

Zondag 10 september ontvangt Leones voor de eerste maal dit seizoen DIO’30. De wedstrijd op sportpark Het Zijvond begint om 14.00 uur.