Leones revancheert zich

6658DJ
BENEDEN-LEEUWEN
tel. 0487-591940

Leones heeft zich in de thuiswedstrijd tegen titelkandidaat SV Bemmel perfect gerevancheerd voor het verlies van vorige week en het eerdere verlies in Bemmel (6-3) door nu met 6-3 te winnen. In een zeer attractieve wedstrijd streden beide teams volop om de punten en dat resulteerde in kansen over en weer waarbij de overwinning van Leones zeker niet geflatteerd was.

Leones startte de wedstrijd prima en kwam al snel tot een paar kansen via Bram Kooijmans en Floris Florussen, maar dat leidde nog niet tot een doelpunt. SV Bemmel wist na 10 minuten na een snelle aanval over rechts de 0-1 binnen te werken. SV Bemmel probeerde telkens met de lange bal die net achter de defensie van Leones viel de druk op Leones op te voeren, maar de verdedigers van Leones wisten dit gevaar telkens weer te neutraliseren. Zelf viel het met veel inzet en passie aan en dat leidde na 20 minuten tot de gelijkmaker van Joshua Lopez Cuijten die een verre voorzet van Marc Harlaux met links bij de verre paal ineens hard binnen volleerde. Even later kwam Leones op voorsprong toen Bram Kooijmans met een prachtige solo, na een dito pass van Joshua Lopez Cuijten, tussen en paar verdedigers door de bal mooi binnen tikte. SV Bemmel wist vervolgens nog wel een aantal kansjes te creëren maar goed verdedigen en enkele sublieme reddingen van doelman Edgar Florussen zorgde ervoor dat Leones de voorsprong behield. Vlak voor rust liep Leones verder uit toen Joshua Lopez Cuijten profiteerde van een te korte terug kopbal van de defensie van SV Bemmel. Zo ging Leones rusten met een 3-1 voorsprong.

In de rust moest de geblesseerde Luke v.d. Ven worden vervangen door Tom Bello. Na een paar minuten stond het zelfs 4-1. Spitsspeler Bas Roelofs kwam bij de eerste paal goed voor zijn man en tikte de lage voorzet van Joshua Lopez Cuijten binnen. SV Bemmel bleef op zoek naar doelpunten en wist Leones steeds verder terug te dringen. Maar opnieuw wist Edgar Florusen met enkelen zeer goede reddingen SV Bemmel van scoren te houden. Met nog een kwartier voor de boeg wist Leones verder uit te lopen naar 5-1 toen na een snelle uitbraak, waar Leones continu op loerde, een mooie combinatie tussen Joshua Lopez Cuijten en Bram Kooijmans door laatste uitstekend werd afgerond. Hierna leek de energie bij Leones wat op en kon SV Bemmel middels 2 scores terug te komen tot 5-3. In de blessure tijd liep Daniël v. Leest tegen zijn 2e gele kaart op. In de allerlaatste minuut ging Bram Kooijmans op links door en werd binnen de 16 meter gevloerd. De toegekende penalty werd door Marc Harlaux onberispelijk binnen geschoten. Direct hierna volgde het eindsignaal en kon Leones deze grote en zeer verdiende overwinning gaan vieren.

Door deze overwinning en het verlies van Woezik staat Leones nu 3 punten en een aantal doelpunten boven de nacompetitie streep. Het ziet er naar uit dat de strijd om deze nacompetitie te ontlopen zal gaan tussen Leones en Woezik. Het gat naar de4 ploegen die boven Leones staan bedraagt al 7 punten. Zondag gaat Leones op bezoek bij FC Winterswijk dat momenteel 5e staat. De wedstrijd begint om 14.00 uur.