Leones verliest laatste thuiswedstrijd 2022

6658DJ
BENEDEN-LEEUWEN
tel. 0487-591940

In de laatste thuiswedstrijd van 2022 is Leones er niet in geslaagd om tegen RKHVV uit Huissen punten te behalen. In de eerste wedstrijd nadat trainer André Cornelissen Leones had aangegeven na dit seizoen een nieuwe uitdaging te zoeken gingen de punten, ondanks een overwicht voor Leones,  naar Huissen.

Leones startte de wedstrijd prima. Het zette RKHVV met goed vooruit verdedigen vast op eigen helft en had het betere van het spel. RKHVV dat niet de kans kreeg op te bouwen, wist Leones wel van kansen af te houden. Na bijna een half uur voetballen kwam er meer leven in de wedstrijd. Via schoten van Bram Kooijmans en Daniël van Leest werd Leones gevaarlijk, maar enkele minuten later viel de 0-1 aan de andere kant, toen bij de spaarzame aanvallen van RKHVV een lage voorzet ongelukkig door een Leones verdediger achter doelman Edgar Florussen belandde. Door deze tegenslag was Leones even van slag en dat leidde nog voor rust bijna van de verdubbeling van de stand toen RKHVV vrij eenvoudig door de defensie van Leones sneed en de inzet op de land belandde.

Na de rust waren de plegen nog maar nauwelijks gestart toen RKHVV al op 0-2 kwam. Balverlies van Leones leidde een snelle tegenaanval in waarbij een RKHVV aanvaller vrij door kon gaan en met een bekeken schot scoorde. Ondanks een overwicht keek Leones dus tegen een achterstand aan. Het spel werd gedurende de 2e helft iets harder en onvriendelijker. Binnen 10 minuten in de 2e heft kwam Leones terug in de wedstrijd toen Marc Harlaux de toegekende penalty, nadat de keeper in een scrimmage voor de goal een speler van Leones onderuit haalde, beheerst benutte. Leones bleef op zoek naar de gelijkmaker, maar moest geducht blijven op de snelle uitbraken van RKHVV. Met nog een kwartier te spelen kreeg Leones twee goede kansen. Eerst schoot Marc Harlaux een vrije trap van een meter of 20 op de lat en even later ging Bram Kooijmans de combinatie aan met Dylan v.d. Ven, maar eerst genoemde wist net niet doeltreffend af te ronden. In de laatste 10 minuten gooide Leones alles op de aanval, maar het spel werd ook steeds slordiger waardoor ze niet echt meer gevaarlijk werden.

Na dit verlies staat Leones nu 9e en moet oppassen dat het niet verder af gaat zakken en daarmee in de problemen gaat komen. Met nog een wedstrijd in Apeldoorn tegen WSV voor de winterstop is het zaak die tot een goed einde te brengen. De wedstrijd tegen WSV in Apeldoorn begint om 14.00 uur.