Leones laat punten liggen tegen TOP

SV TOP 1 (zon)

1e klasse D

2 oktober 2022 14:00

T.T. van der Velden

Sportpark Het Zijvond
De Peel 6
6658DJ
BENEDEN-LEEUWEN
tel. 0487-591940

Leones is er in de thuiswedstrijd niet in geslaagd de volle 3 punten in eigen huis te houden. Na een uitermate aantrekkelijke wedstrijd werden de punten gedeeld na een 1-1 eindstand.

Leones opende de wedstrijd sterk. Nadat er in de 2e minuut een kans werd gemist, was het een minuut later al raak. De TOP verdediging speelde bal terug, maar had niet gezien dat de doelman ver uit zijn doel was gekomen waardoor de bal rustig het lege doel in rolde en Leones op 1-0 voorsprong kwam. Vlak na de openingstreffer counterde TOP razendsnel en kwam een aanvaller vrij voor doelman Edgar Florussen die knap met zijn voet de inzet stopte. De rebound werd vervolgens door Bram v. Tiem van de lijn gehaald. Gedurende de eerste helft kreeg Leones steeds meer de overhand en kreeg het zeer goede kansen om verder uit te lopen. Na een mooie actie door het centrum van Bram Kooijmans kwam de bal bij Dylan v.d. Ven die door een teamgenoot in de weg gelopen waardoor hij niet vol uit kon halen.  Na een half uur spelen legde Leones de mooiste aanval van de dag op de kunstgrasmat. Jef v. Hoeve zette de aanval vanaf eigen helft op en snelde links langs de lijn en met een-tweetjes met teamgenoten een aantal tegenstanders passerend bereikte hij de achterlijn. Zijn strakke voorzet kon met moeite corner worden gewerkt. De aansluitende corner werd een keer of 3 ingeschoten maar telkens geblokt, met kunst en vliegwerk hield TOP Leones van scoren. Vlak voor rust kregen beide teams nog een goede kans. Edgar Florussen wist TOP van scoren af te houden door een gevaarlijke inzet met zijn voeten te stoppen en aan de andere kans bracht de TOP goalie redding op een kopbal van Daniël v. Leest bij de 2e paal.

In de tweede helft leek Leones wat minder aan de strijd te beginnen dan TOP. Dat leidde na 10 minuten tot de gelijkmaker door Armand Pusters die de bal bij de eerste paal uit een corner binnenkopte. Gedurende de tweede helft werden de ruimtes groter en golfde het spel op en neer. Edgar Florussen moest enkele keren redding brengen bij kansen voor TOP, maar ook de TOP goalie bracht enkele keren goed redding. Leones probeerde met aanvallende wissels de drie punten nog te pakken en leek dat enkele malen ook te doen. In de allerlaatste seconde van de wedstrijd leek Bram v. Tiem de winnende binnen te koppen vanuit een corner, maar zijn inzet ging millimeters voorbij de verkeerde kant van de paal. Direct werd de wedstrijd beëindigd en deelden beide ploegen de punten.

Zondag speelt Leones een uitwedstrijd bij Woezik dat net als Leones 1 punt heeft. Voor Leones een kans om de grote nederlaag in het bekerduel  recht te zetten. De strijd in Woezik begint om 14.00 uur.