Leones verliest punten bij Berghem Sport

5351AB
BERGHEM
tel. 0412-401514

In de uitwedstrijd bij Berghem Sport hebben de gastheren hun eerste punt behaald deze competitie. Leones, dat zich vooraf al te veel instelde op een zekere overwinning kwam zo van een koude kermis thuis toen er bij het eindsignaal 2-2 op het scorebord stond.

lBerghem Sport startte de wedstrijd vol vuur en met aanvallende en overrompelde Leones het eerste kwartier volkomen. Leones werd goed onder druk gezet en gedwongen tot fouten. Tweemaal in dat eerste kwartier wist lBerghem Sport goed te profiteren van balverlies bij Leones. Davy van Leur maakte goed gebruik van zijn snelheid en klopte de gehele defensie van Leones incluis de keeper. En toen even later Valent3ein Smits, na opnieuw fouten bij Leones, de 2-0 scoorde, site Leones dat het een moeilijke middag zou hebben. Na de 2-0 wisselde coach André Cornelissen de geblesseerde verdediger Vasileios Mokos, voor de aanvaller Luke van de Ven. Gevolg was dat Leones meer grip kreeg op het spel van Berghem Sport en grote delen van de resterende wedstrijd het overwicht had. Berhem Sport liet ook logischerwijs :Leones het spel maken en loerde op de snelle omschakeling. Nog voor rust wist Leones via Luke van de Ven de aansluitingstreffer te maken.

Na rust was het Leones dat de beste kansen kreeg. Zo wist Dylan van de Ven goed voorbereidend werk van Ilias Hammouti net niet af te maken  en scoorde diezelfde llias el Hammouti maar stond daarbij buitenspel. Na 25 minuten kwam Leones op gelijke hoogte. Eerst werd een vrije inzet van Ilias el Hammouti door de doelman met moeite tot corner verwerkt. Uit de corner wist Bram van Tiem de gelijkmaker binnen te koppen. Na een halfuur spelen in de tweede helft kreeg Leones een penalty nadat Luke van de Ven in de 16 meter onderuit was gehaald. De zwak ingeschoten bal van Bram Kooijmans kon met veel moeite door de doelman op de lijn worden gestopt. Na deze gemiste kans op de voorsprong kreeg Leones nog enkele goede mogelijkheden, maar ook Berghem Sport werd in de omschakeling nog gevaarlijk, maar gescoord werd er niet meer.

Leones staat nu 7e met 11 punten en moet met nog 2 wedstrijden te spelen voor de winterstop er voor zorgen dat het niet in de problemen gaat komen. Zondag a.s. speelt Leones de laatste thuiswedstrijd van 2022 om 14.00 uur tegen RKHVV.