Zuur verlies Leones

6658DJ
BENEDEN-LEEUWEN
tel. 0487-591940

In de thuiswedstrijd tegen een van de koplopers FC Winterswijk leek Leones na een goede eerste helft op weg naar de  drie punten, maar toen de tweede helft was gespeeld met daarin  het nodige tumult, bleef Leones achter met een kater en was het FC Winterswijk dat de drie punten kon vieren.

Het eerste kwartier van de wedstrijd was duidelijk voor de gasten, zonder dat ze tot echt grote kansen wisten te komen. Naar mate de eerste helft vorderde kwam Leones er steeds vaker gevaarlijk uit. Na bijna een half uur spelen kwam de 1-0 op het scorebord toen Bram Kooijmans fraai scoorde na een nog fraaiere diepte pass van Wesley Kersten. Niet lang daarna kwam Leones op 2-0. Bram Kooijmans zette de aanval op eigen helft op en soleerde naar de 16 meter van de tegenstander. Hier wist een verdediger met een sliding in te grijpen. De bal kwam in de voeten van Luke v.d. Ven die vervolgens feilloos de bal binnenschoot. FC Winterswijk was het duidelijk kwijt en Leones dicteerde nu het spel. Het leek zelfs op 3-0 te komen, maar Joshua Lopez Cuijtens doelpunt werd vanwege buitspel gecanceld.

Na rust verscheen er een ander FC Winterswijk op het veld. Leones werd direct onder druk gezet en kwam er maar moeilijk uit. Dit leverde al snel de 1-2 op door Giovanni Malawau. FC Winterwijk bleef aanvallend voetballen en Leones onder druk houden. Na 25 minuten scoorde Giovanni Malawau de gelijkmaker na een scrimmage in de 16 meter van Leones. Volgens Leones gebeurde dit in duidelijk buitenspel. Toen ook door een supporter daarover iets werd geroepen richting de grensrechter voelde deze zich kennelijk bedreigd, terwijl er verder geen supporters in de buurt waren want die stonden allen onder het afdak op het terras omdat het behoorlijk regende. Der verder uitstekend leidende scheidsrechter besloot daarop tot een afkoelingsperiode tot verbazing van het publiek dat niets van deze actie snapte. Na 15 minuten werd de wedstrijd met een 2-2 stand hervat. Leones dat een paar frisse krachten had gebracht leek de overwinning alsnog binnen te slepen toen Joeri Broeders door Ilias el Hammouti in de diepte werd gestuurd. Alleen voor de doelman aarzelde de spits net te lang waardoor een verdediger in kon grijpen. In de volgende aanval wist Martijn Veldhuis de 2-3 met een prachtig schot binnen te werken. Vlak hierna werd de wedstrijd afgefloten en kon het publiek een droge plek op gaan zoeken.

Leones staat nu met 7 punten op een 9e plaats. Ook de volgende tegenstander Voorwaarts Twello heeft 7 punten en staat met een wedstrijd minder gespeeld op een 6e plaats. Volgende week is Leones vrij en het speelt op zondag 20 november de volgende wedstrijd thuis om 14.00 uur tegen Voorwaarts Twello.