Leones JO11-2 speelt gelijk bij DIO'30 JO11-3

De Gelenberg 3
6654AZ
AFFERDEN GLD

Afwezig waren Dex, Mika en Fem. Gastspelers waren Nils en Pieter.

De wedstrijden bij DIO’30 uit zijn altijd mooi met veel toeschouwers. Na een stortbui in de warming-up, die niet helemaal was wat de leiding ervan verwachte, maar het seizoen is nog maar net begonnen, moest het in de wedstrijd gaan gebeuren.

De eerste wedstrijd van het seizoen is altijd even wennen aan het nieuwe team, het grotere veld en een langere speeltijds. Het spel ging mooi op en neer met de beste kansjes voor DIO’30. Ook Leones kreeg kansjes. Stijn speelde Kynai aan maar hij schoot de bal in het zijnet, maar  DIO’30 was gewaarschuwd. Ook Raff kreeg nog een kans die net niet werd benut. Gedurende de eerste helft ging Leones steeds meer lopen met de bal waardoor het veel balverlies werd geleden, wat weer tot kansen voor DIO’30 leidde. DIO’30 kwam dan aak terecht op voorsprong. 1-0.

Ondanks dat de leiding riep dat de bal sneller gespeeld moest worden bleef het team nog te veel met de bal lopen. Ondanks dat kwam Leones toch langszij toen Stijn op rechts doorkwam en goed binnenschoot. Leones werd wat sterker en nadat Sid een kans miste wist Jens de bal op maat bijKynia te krijgen die de 1-2 binnen werkte. Vanuit een opgezette aanval vanuit de achterste linie kwam de bal via Pieter en Sid bij Nils die de 1-3 binnenschoot. Leones had de wedstrijd onder controle, maar de langere speeltijd en het grotere veld eiste zijn tol en langzaam aan verloor Leones de grip op het spel. DIO’30 wist alweer snel op 2-3 te komen en door een eigen doelpunt van Leones zelfs op 3-3. Raf en Jens probeerden het nog maar het licht leek langzaam uit te gaan. Achterin wist Pieter lang stand te houden maar toen een uit een hoekschop van DIO’30 de bal over Cem heen in het doel plofte leek het verlies nabij. Toch wist Leones in de laatste minuut de verdiende gelijkmaker te scoren. Via Stijn en Duke kwam e bal bij Julian die het vakkundig afmaakte. 4-4. Een verdiend gelijkspel waarbij de leiding ervan overtuigd is dat als ze iets beter hadden geluisterd naar de3 aanwijzingen van de leiding er winst in had gezeten.

Met een tech tevreden gevoel kan naar volgende week worden gekeken en we een poging gaan doen de drie punten in Kesteren op te halen.