Leones JO11-2 weet weer wat verliezen is

6658DJ
BENEDEN-LEEUWEN
tel. 0487-591940

Zonder Julian en Cem werd gespeeld tegen AAC/Olympia  JO11-1 en na deze wedstrijd weet het team ook weer wat verliezen is.
Er werd begonnen met twee gastspelers, Moos en Guus. AAC/Olympia was iets beter maar Leones heeft het op inzet wel geprobeerd.

Omdat de vaste keeper Cem er niet bij was hebben Guus en Stijn ieder een halve wedstrijd onder de lat gestaan.

De eerste 15 minuten gingen gelijk op. Aan beide kanten wat kansjes maar de alarmbellen gingen nog niet af. Via Dex die aangespeeld werd door Duke werd de bal net naast geschoten. Ook Kynai miste net na een goede pass van Mika. Het was AAC/Olympia dat de 0-1 maakte toen er drie spelers vrij stonden.

Voor begin van de tweede 15 minuten kreeg het team instructies om wat korter bij elkaar te voetballen en voorin de bal halen en achterin op de plaats blijven voetballen. Leones kreeg weer een een kans via  Kynai die gevaarlijk opkwam maar het bleef 0-1. Achterin bleef het een beetje rommelen en door bal verlies achterin werd het 0-2. Leones kon geen vuist maken jmaar kreeg wel kleine kansjes via Duke en Moos maar gescoord werd er niet. Wel viel de bal in het verkeerde netje 0-3. Leones bleef het proberen via onder andere Raf en de meegekomen Stijn maar het mocht niet baten. En dan viel ook nog  de 0-4 in het tweede kwartier. Net voordat de scheids(deed het prima met de mond en met de fluit) affloot had Leones een aanval vanaf rechts. Jens speelde Kynai aan en het werd 1-4.

Derde 15 minuten. Keepers gewisseld en het geloof was weer terug. Stijn ging de goal in en Guus mee in de spits. Leones geloofde nog dat het kon, maar moest uitkijken voor de uitvallen van de tegenstander. Na een bal van Mika naar Fem, die vervolgens Guus aanspeelde werd het 2-4. Even later een schot op de goal van Leones maar keeper Stijn stond zijn mannetje. Hier en daar werd het wat onvriendelijker maar niet gemeen er was dus strijd. Weer een aanval nu via Dex en daar was hij weer, Guus scoorde de 3-4. Ondanks dat Leones gewaarschuwd was voor de tegenstander scoorden ze toch 3-5 met een mooi schot.

Vierde 15 minuten. Dit waren de sterkste 15 minuten van de wedstrijd. Er werd volop gestreden maar toch viel de bal achter Stijn 3-6. Na een chaotische toestand voor de goal van AAC/Olympia leek  de bal er in te gaan, maar helaas het gebeurde niet. Een rollertje van Fem ging net naast waardoor de aansluiting uit bleef. Toch weer een opleving van de kids  Leones zorgde voor de 4-6. Een bal van Moos  naar Guus die een hattrick maakte. Via Raf en Duke kreeg Leones nog kansjes maar wist niet te scoren. Het werd uiteindelijk nog 4-7 voor AAC/Olympia.

Toch een prima wedstrijd waar in niet werd opgegeven en daar staat het team voor. Een prima eerste fase gespeeld. En nu maar kijken wat er voor de tweede fase uit de koker valt. Nog een weekje trainen en dan de herfstvakantie en dan gaat de competitie op 29 oktober weer verder.