Leones verliest een na laatste competitie wedstrijd bij Alverna

Alverna 1 (zon)

29 mei 2022 14:30

S.J.F. Huijs

Sportpark Bospad
Bospad 5
6603AR
WIJCHEN
tel. 024-6413010

De een na laatste wedstrijd van het seizoen speelde Leones in en tegen Alverna. Voor Alverna was dit ook de laatste wedstrijd die het in de eerste klasse speelde omdat er over wordt gestapt naar het zaterdagvoetbal en daar in de 4e klasse wordt gestart. Ook was er een primeur door Alverna want er zaten die dames op de bank als reservespelers naast de reservedoelman, iets dat door de KNVB sinds kort is toegestaan.

Het beeld van de eerste helft was duidelijk. Leones werd veel aan de bal gelaten en moest het spel maken. Alverna leunde op de defensie en probeerde via de snelle omschakeling gevaarlijk te worden. Ondanks dit spel maakten beide teams er toch een leuke 1e helft van met voldoende kansen voor beiden, maar tot scoren kwamen de teams nog niet. Al vroeg in de wedstrijd kreeg Alverna een kans uit de omschakeling, maar met een perfecte sliding wist Bram v. Tiem een vroege achterstand te voorkomen. aan de andere kant miste de verdediger van Leones maar net een voorzet van Marc Harlaux. Leones kreeg verschillende kansjes met name via Joeri Broeders en Dylan v.d. Ven maar door goed ingrijpen van de alverna doelman werd erger voorkomen. Verdedigend kwam Leones enkele keren door de snelle uitvallen van Alverna onder druk te staan, maar ook doelman Jules Feelders van Leones wist zijn doel schoon te houden. De grootste kans in de eerste helft was wel voor Leones. Joeri Broeders schoof de bal voorbij de doelman, maar zijn inzet kon nog door Floris Florussen van de lijn worden gehaald.

In de rust wisselde Alverna de doelman. Bij Leones kwam Vasileios Mokos in het veld voor Jurre Basten. Al vroeg in de tweede helft kwam Leones op achterstand toen Alverna de achterhoede wegspeelde en de kans goed werd afgerond door Lucas v.d. Heuvel. Na de achterstand werden er met Giovanni Leidelmeijer, Jorick v. Veenendaal en Tom Bello drie nieuwe spelers binnen de lijnen gebracht voor Joeri Broeders, Dylan v.d. Ven en Joshua Lopez Cuijten. Het spel van Leones oogde wat slapjes en net als de laatste wedstrijd in Best zat er niet echte drang achter bij Leones. Na een kwartier kreeg Alverna een  vrije trap net buiten de 16 meter maar dit kansje werd overgeschoten. Langzaam aan begon Leones wat beter te voetballen. En kwamen er weer kansjes. Na een felle aanval via Giovanni Leidelmeijer en Bram Kooijmans schoot Daniël v. Leest net over en even later ging een schot van Giovanni Leidelmeijer net naast. Ook een schot van Sebastiaan v.d. Werf vond geen doel en miste Tom Bello de bal net in de rebound.  Alverna liep met nog een kwartiertje te spelen uit naar 2-0 toen Thomas Verkuijlen een snelle uitval afrondde. Leones ging op zoek naar de aansluiting en was dichtbij toen een kopbal van Daniël v. Leest van de lijn werd gehaald. Vlak voor tijd liep Alverna door een doelpunt van Thomas Verkuijl. Terwijl er bij Alverna 2 dames invielen kwam Leones door een doelpunt van Giovanni Leidelmeijer terug tot 3-1. En in de laatste minuut scoorde Alverna nog de 4-1. Zo kwam er een einde aan een wat matte wedstrijd waar niets meer op het spel stond.

Voor Leones staat er nog 1 wedstijd op het programma en dat is op 2e pinksterdag de thuiswedstrijd tegen Woezik de om 14.30 uur gepland staat. Aansluitend is er een seizoensafsluiting met barbecue. Hiervoor dient men wel op te geven voor dinsdag 31 mei a.s. in verband met de bestelling van het vlees. Zie de website voor meer info.